تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۹۹۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کسب ۱۹۱ مدال توسط کشتی گیران خوزستانی در سال گذشته
 رییس هیات کشتی خوزستان گفت: کسب ۱۹۱ مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات کشوری و بین المللی توسط نمایندگان شایسته استان، خلاصه ای از عملکرد فنی ورزشی این هیات در سال ۱۳۹۸ به شمار می رود.

سیدحسین مرعشیان اظهار داشت: کسب ۸۲ مدال طلا، ۵۷ نشان نقره و ۵۲ برنز توسط نمایندگان استان در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی، افتخاری بزرگ برای کشتی خوزستان است و این موضوع با تلاش و جدیت ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان حاصل شده است.

وی کسب سهمیه المپیک توکیو توسط نماینده استان را از مهمترین دستاوردهای کشتی خوزستان دانست و گفت: همچنین عنوان قهرمانی تیم کشتی فرنگی آریو برزن بهبهان در مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور و نایب قهرمانی تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور و جهان از دیگر افتخارات کشتی استان در سال ۹۸ بود.

مرعشیان با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳۲۰ کشتی گیر از استان به صورت دوره ای به اردوهای تیم ملی در کلیه رده های سنی دعوت شدند افزود: کشتی فرنگی خوزستان به عنوان قطب اصلی این رشته در کشور مطرح است و کشتی گیران استان بارها در میادین مختلف برای کشورمان افتخارآفرینی کرده‌اند.

وی به میزبانی رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی کشور در ماهشهر اشاره کرد و افزود: در این پیکارها میزبان ۳۲ استان در قالب ۳۵ تیم و بیش از ۶۰۰ کشتی گیر، مربی، سرپرست، داور و کادر اجرایی بودیم که در نهایت به قهرمانی تیم خوزستان منجر شد.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: یکی از برنامه های ما در سال گذشته برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی استان در رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در هر ۲ رشته آزاد و فرنگی بود که دستاوردهای بسیار خوبی برای کشتی استان داشت همچنین برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی استان در رشته های آلیش و کلاسیک بانوان از دیگر برنامه های هیات در سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه هیات کشتی خوزستان در ارزیابی عملکرد هیات های کشور همواره جزو سه استان برتر کشور بوده است گفت: توجه به بخش پایه و برگزاری منظم مسابقات قهرمانی استان در تمام رده های سنی جزو اولویت های ما در سال جاری است و تلاش می کنیم نفرات بیشتری را به تیم های ملی معرفی کنیم.

مرعشیان در خصوص شرایط موجود کشور افزود: شیوع بیماری کرونا موجب شده که تمام سالن های کشتی استان تعطیل شوند و کشتی گیران استان اکنون در خانه مشغول تمرین کردن هستند. بهترین راه مقابله با این بیماری ماندن در خانه است که امیدواریم این موضوع به خوبی در کشور رعایت شود.

 ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار