تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۹۹۵۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونا پابرجاست، فوتبال پابرجاست!
 برخلاف تاکیدات ستاد ملی مبارزه با کروناویروس و استاندار خوزستان مبنی بر تعطیلی تمام اجتماعات ورزشی؛ اما فوتبال در برخی از زمین‌های چمن مصنوعی و طبیعی متعلق به شهرداری اهواز، همچنان پا برجا است.

فوتبال در هر نقطه از خوزستان، طرفداران بسیاری دارد؛ از کودک، نوجوان و پیر گرفته تا مرد و زن. اما با شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفندماه در ایران، با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس، تمام اجتماعات از جمله اجتماعات ورزشی، مسابقات لیگ برتر فوتبال و فعالیت باشگاه‌ها تعطیل اعلام شدند.

 در این راستا نیز برخی از باشگاه‌های ورزشی در خوزستان به دستورات ابلاغ شده مبنی بر عدم فعالیت، تمکین نکردند و این مهم از چشم اداره کل ورزش و جوانان استان دور نماند و با ورود به موقع، این باشگاه‌ها تعطیل شدند تا پس از رفع کروناویروس، این باشگاه‌ها برای کسب مجوز بازگشایی، کار سختی داشته باشند.

اما در چند روز اخیر که مسئولان مختلف کشوری و استانی به رعایت بیش از پیش نکات بهداشتی و عدم برگزاری هر گونه اجتماعات از جمله فعالیت ورزشی چه در باشگاه و چه در سطح پارک ها تاکید بسیار داشته اند، در برخی از نقاط شهر اهواز، کودکان و نوجوانان با حضور در زمین‌های چمن مصنوعی و طبیعی فوتبالِ متعلق به شهرداری، پا به توپ شده‌اند. تعداد این کودکان و نوجوانان نیز کم نیست و به نظر می رسد نبود نظارت لازم از سوی شهرداری و دیگر مسئولان متولی بر این فضاها، باعث رقم خوردن فعالیت ورزشی گروهی در برخی از این اماکن و زمین های فوتبال در سطح شهر شده است. این در حالی است که جلوگیری از حضور افراد در این امکان، بارها مورد تاکید استاندار خوزستان بوده و خواسته است که شهرداری به صورت جدی به این موضوع ورود کند.

این مساله به قدری اهمیت دارد که عدم توجه به آن، می‌تواند فضا را برای انتشار و مانور بیشتر این ویروس کوچک از طریق همین علاقه‌مندان کوچک به فوتبال، بیش از پیش فراهم کند.

راضی مکولی، سرپرست امور ورزش و تفریحات سالم شهرداری اهواز در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص فعالیت در زمین‌های چمن تحت نظر شهرداری، اظهارکرد: این فعالیت ها به صورت مخفیانه است، در حالی که اجراییات شهرداری چند بار در این محل ها مراجعه کرده و مانع از فعالیت نوجوانان و جوانان شده است اما پس از رفتن ماموران شهرداری، کودکان و نوجوانان مجدد به صورت مخفیانه به محل برگشته و فوتبال بازی می کنند.

وی افزود: به هر حال از ۳۹ زمین چمن فعال در سطح اهواز، در یکی دو زمین با این مشکل مواجه ایم ولی در مجموع شهرداری تلاش خود را برای نظارت بر زمین های چمن مصنوعی و طبیعی سطح اهواز انجام داده است و به نظرم باید نیروی انتظامی نیز وارد کار شود و حمایت کند. ما همچنان تاکید داریم که هیچ ورزش دست جمعی طبق تاکید ستاد ملی پیشگیری از کرونا نباید در محل پارک‌ها و زمین‌های چمن تحت نظر شهرداری انجام شود.

اما در این میان، بی توجهی برخی خانواده ها به سلامت خود و فرزندان شان نیز قابل تامل است و این سوال مطرح می شود که چرا همیشه باید کسی وجود داشته باشد و با توسل به زور و با در نظر گرفتن جریمه های آن چنانی، مانع از انجام اقدامات اشتباه شود؟ آیا در روزهایی که موارد ابتلا به کرونا در ایران بالا است و مسئولان متولی نیز بر قرنطینه خانگی تاکید بسیار دارند، خانواده ها نباید از بیرون رفتن بی مورد فرزندان و انجام فعالیت ورزشی آن ها در مکان های عمومی جلوگیری کنند؟ به نظر می رسد خطرات این ویروس هنوز چندان از سوی برخی خانواده ها جدی گرفته نشده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار