تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۹۹۷۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست هیات شنا و واترپلو استان عنوان کرد:
مدیریت افراد غیرورزشی در هیات شنای خوزستان، دلیل ۱۰ سال رکود
  سرپرست هیات شنا و واترپلو خوزستان با بیان این‌که شنای خوزستان نزدیک به ۱۰ سال است که دچار رکود شده است، گفت: علت این رکود، اداره شدن هیات توسط افراد غیر ورزشی بود، البته در چهار سال اخیر به واسطه تلاش مربیان امیدیه و اهواز، در بخش آقایان حرف برای گفتن در کشور داشتیم ولی در بخش بانوان خیر.

مریم محمدی با بیان این‌که شنای خوزستان نزدیک به ۱۰ سال است که دچار رکود شده است، اظهارکرد: علت این رکود، اداره شدن هیات توسط افراد غیر ورزشی بود و به همین دلیل به ورزشکاران اهمیت نمی‌دادند. خود من پیش از این نیز برای سه دوره به عنوان نایب‌رئیس در هیات استان مشغول به فعالیت بودم و تلاش خود را برای توسعه و رونق بخش بانوان انجام دادم و اگرچه شاید مسئولان بالادستی این بخش را حمایت نمی‌کردند یا اجازه فعالیت به من نمی‌دادند ولی نهایت تلاشم را انجام دادم.

 وی ادامه داد: در چهار سال اخیر به نظرم در شنا و واترپلو آقایان پیشرفت خوبی داشتیم و سال گذشته نیز یگانه دریایی از خوزستان در مسابقات استعدادهای برتر دختران کشور در رده چهارم قرار گرفت و این بی‌سابقه بود زیرا در سال‌های قبل، بهترین مقام‌های ما کسب رده‌های دوازدهم یا سیزدهم بود. به هر حال کسب این عنوان توسط شناگر با اخلاق خوزستانی، نویدبخش بود که شاید با تمرینات و کار بیشتر بتوانیم به مقام های بهتر از این نیز دست پیدا کنیم.

سرپرست هیات شنا و واترپلو خوزستان گفت: از اوایل اسفندماه سال گذشته به عنوان سرپرست هیات انتخاب شدم که متاسفانه با شیوع کروناویروس مواجه شدیم و تاکنون نیز به دلیل تعطیلی اماکن ورزشی و استخرها هنوز نتوانستیم اقدامی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه هیات شنا و واترپلو خوزستان یک استخر و مکان اختصاصی برای خود ندارد و استخر ۵۰ متر هیات را هم در اختیار پیمانکاران گذاشتند و به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند. البته مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و استاندار قول داده‌اند که یک استخر در اختیار هیات قرار دهند. به هر حال برای اجرایی کردن برنامه‌های مدنظر به یک استخر و مکان اختصاصی نیاز داریم.

محمدی با اشاره به وضعیت بهتر شنا در بخش آقایان نسبت به بخش بانوان، گفت: آقایان ابدالی و قدسی‌نژاد از مربیان خوب استان در شهرستان امیدیه و اشکان ناصری‌راد دیگر مربی خوب خوزستان در شهر اهواز هستند که تاکنون شناگرهای خوبی را تربیت کرده‌اند و در سال های اخیر همین شناگران به صورت مرتب در اردوهای تیم‌ملی حضور داشتند. در شنا و واترپلو آقایان حرف برای گفتن داشته‌ایم ولی در بخش بانوان خیر. زیرا حتی ساعتی تمرین هم به بانوان نمی‌دادند.

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث شد، شنای بانوان خوزستان نتواند خیلی رونق پیدا کند، حمایت نشدن از سوی مسئولان سابق هیات بود.

سرپرست هیات شنا و واترپلو خوزستان بیان کرد: خیلی دوست دارم با شروع کارم در هیات، پیشکسوتان و قهرمانان سابق واترپلو و شنا خوزستان را که واقعا طی سال‌های گذشته حق‌شان ضایع شده است را به جایگاه خودشان برگردانم و پای کار بیایند تا بتوانیم از تجربیات آن‌ها بهره‌مند شویم. برای پیشرفت شنا و واترپلو خوزستان، برنامه‌های خوبی مدنظر دارم که اداره‌کل ورزش خوزستان و فدراسیون باید در این زمینه به ما کمک کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار