تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۹۹۷۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرداخت مطالبات خواسته کارگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان
 جمعی از کارگران شرکت آریا دژ البرز فاز ۲ پالایشگاه آبادان روز سه‌شنبه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و دیگر مطالبات خود مقابل این پالایشگاه تجمع کردند.

 تعدادی از کارگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان به دلیل آنچه اخراج از سوی پیمانکار و پرداخت نشدن مطالبات خود عنوان کردند تجمع کردند.

کارگران معترض اظهار داشتند: از اسفندماه سال گذشته همزمان با شیوع بیماری کرونا کارگاه از سوی پیمانکار تعطیل و کارگران مرخص شدند و قرار بر این شد با فعالیت مجدد این پروژه کارگران به کار بازگردند. اما  شرکت آریا دژ البرز با شروع کار مجدد اقدام به بازگرداندن نیروهای غیربومی نکرد و ۲۰ نفر از نیروهای بومی این شرکت را اخراج کرد.

این کارگران معترض افزودند: مدیران فاز ۲ پالایشگاه آبادان باید استخدام نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند و از جذب نیروهای غیربومی خودداری کنند در حالی که در چند وقت گذشته نیروهای بومی از این شرکت اخراج و نیروی غیربومی جایگزین آنها شد.

آنها گفتند:بخش از حقوق بهمن ماه سال گذشته از سوی پیمانکار پرداخت شد اما حقوق ، عیدی و دیگر مزایای اسفندماه پارسال پرداخت نشده است.

سرپرست کارگاه شرکت آریا دژ البرز در این خصوص به ایرنا گفت: از ابتدای آغاز فعالیت این شرکت در فاز ۲ پالایشگاه آبادان ۶۰ نیروی بومی توسط نیروی انسانی پالایشگاه آبادان معرفی و مشغول به کار شدند.

علی ایمان‌منش اظهار داشت: با اتمام بخشی از کار نسبت به تعدیل نیرو اقدام شد و هم‌اکنون هیچ نیروی غیربومی در این شرکت شاغل نیست و در فاز بعدی استفاده از کارگران بومی در اولویت قرار دارد.

وی افزود: بخشی از حقوق بهمن و اسفندماه سال گذشته کارگران باقی مانده که بزودی به حساب کارگران واریز خواهد شد.

عملیات اجرایی احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان بهمن ماه سال ۱۳۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری آغاز شد. 
 قرار است با اجرا این پروژه ، واحدهای مدرن در پالایشگاه احداث و واحدهای قدیمی به عنوان آثار میراثی، تحویل موزه آبادان شود. 
ارتقا سطح کیفی محصولات به یورو ۴ و ۵ ، ارتقا سطح استانداردهای زیست محیطی منطقه ، نوسازی و سوددهی پالایشگاه از دستاوردهای این پروژه بزرگ صنعتی در زمینه نفت است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار