تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۹۹۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گوشی موبایل را چگونه ضدعفونی کنیم؟
رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان و انفورماتیک کرمانشاه به افراد توصیه کرد از اسپری کردن محلول‌های ضدعفونی به صورت مستقیم روی گوشی‌های تلفن همراه خودداری کنند.
  شمس‌الله امیری، گوشی تلفن همراه را یکی از مهمترین وسایل شخصی دانست که می‌تواند باعث انتقال آلودگی و ویروس باشد و افزود: بهتر است در شرایط شیوع بیماری کرونا افراد مدام گوشی همراه خود را تمیز کنند، خصوصا هر بار از که از بیرون وارد خانه می‌شوند.

وی درباره شیوه درست ضدعفونی کردن گوشی تلفن همراه اظهار کرد: اسپری کردن مواد ضدعفونی کننده به گوشی به صورت مستقیم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا پاشیدن محلول با شدت زیاد ممکن است محلول را وارد گوشی کند و به قطعات الکترونیکی حساس آن آسیب برساند.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان و انفورماتیک کرمانشاه یادآور شد: بهترین راه این است که افراد از دستمال آغشته به مواد ضدعفونی استفاده کنند و تمام قسمت‌های گوشی خصوصا منافذ از جمله محل کابل شارژ و هندزفری را به دقت تمیز کنند.

امیری با بیان اینکه بهتر است از مواد ضدعفونی کننده با پایه الکل استفاده شود، یادآور شد: در این صورت اگر مقداری محلول ناخواسته وارد گوشی بشود، زود تبخیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر افراد دسترسی به چنین محلوهایی ندارند می‌توانند از محلول بسیار رقیق وایتکس و آب هم استفاده کنند که البته حتما باید با استفاده از دستمال روی گوشی کشیده شود.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان کرمانشاه به افراد توصیه کرد، در این ایام که مدام گوشی خود را ضدعفونی می‌گنند از گلس محافظ و همچنین گارد استفاده کنند تا احتمال نفوذ محلول ضدعفونی به داخل گوشی کاهش یابد.

امیری ضدعفونی کردن وسایل جانبی گوشی از جمله کابل شارژ و هندزفری که مدام استفاده می‌شود را نیز ضروری دانست و افزود: این وسایل نیز باید مانند خود گوشی و به شیوه‌ای که گفته شد، ضدعفونی شود.

وی در ادامه از رعایت کامل موازین بهداشتی در مراکز فروش موبایل کرمانشاه هم خبر داد و گفت: تمام واحدها کدرهگیری مشاغل کم خطر را دریافت و پشت ویترین نصب کرده اند و اکثر واحدها نیز قسمت فروشنده و مشتری را با نایلون جداسازی کردند.

رئیس اتحادیه موبایل فروشان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فروشندگان، گوشی که تحویل مشتری می‌دهند را نیز کاملا ضدعفونی می‌کنند.

امیری از خطر فعالیت دلالان گوشی موبایل در این شرایط که بدون رعایت هرگونه موازین بهداشتی خرید و فروش گوشی تلفن همراه انجام می‌دهند نیز یاد کرد و گفت: گوشی که دست این افراد است ممکن است دست چند نفر جابجا شده و بسیار آلوده باشد و توصیه می‌کنیم مردم در این ایام سراغ دلالان گوشی نروند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار