تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۰۰۰۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاثیر اخلاق‌مداری ورزشکاران بر جامعه
 رئیس سازمان بسیج ورزشکاران خوزستان گفت: با توجه به اینکه ورزشکاران الگوی جامعه و جوانان هستند، هر چه آن‌ها اخلاق‌مدارتر باشند، طبیعتا اخلاق‌مداری به بطن جامعه نیز کشیده می‌شود.

رضا باقری درباره برنامه‌های سازمان بسیج ورزشکاران در سال ۹۹، اظهار کرد: وظیفه این سازمان، انجام اقدامات فرهنگی در ورزش است و به همین دلیل نیز باید تعامل خوبی بین ما و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و همچنین هیات‌های ورزشی وجود داشته باشد تا بتوانیم کارهای تاثیرگذاری در حوزه فرهنگی ورزش انجام دهیم.

وی با اشاره به ایجاد خلل در برنامه‌های سازمان بسیج ورزشکاران به واسطه شیوع کرونا، بیان کرد: قرار است طی جلسه‌ای که با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و معاون جوانان این اداره‌کل خواهیم داشت، تقویم فرهنگی سازمان بسیج ورزشکاران استان متناسب با نیازهای فرهنگی ورزش، تدوین شود؛ انجام چهار پنج برنامه بزرگ از جمله برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان خوزستان، همایش اخلاق در ورزش با دعوت از اساتید برجسته کشوری و تجلیل از ورزشکاران اخلاق‌مدار، مدنظر است. همچنین تلاش کرده‌ایم که در حوزه اخلاقی و فرهنگی به اداره‌کل ورزش و جوانان استان کمک کنیم.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران خوزستان گفت: خدا را شکر تاکنون ارتباط خوبی با اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان داشته‌ایم و کنار ما بوده‌اند. امیدوارم بتوانیم با همین تعامل و همکاری، برنامه‌های مدون و جامع‌مان برای سال ۹۹ به خوبی اجرا شوند. سال گذشته، اولین سالی بود که ریاست سازمان بسیج ورزشکاران خوزستان را بر عهده گرفتم و به همین دلیل کمی نواقص در کار وجود داشت اما تلاش می‌کنیم در سال جاری عملکرد بهتری داشته باشیم و حضورمان پررنگ‌تر باشد و برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذاری انجام دهیم.

وی با بیان این‌که سازمان بسیج ورزشکاران می‌تواند کارهای فرهنگی تاثیرگذاری انجام دهد، افزود: اگر کسی در حوزه فرهنگی واقعا دغدغه کار داشته باشد، می‌تواند اقدامات شایسته‌ای انجام دهد زیرا یک حوزه بسیار گسترده است. اگر چه باتوجه به تعداد زیاد ورزشکاران، کار کردن روی تک تک ورزشکاران امکان‌پذیر نباشد ولی با مشخص کردن و پررنگ کردن یک سری اهداف می‌توانیم کارهای خوبی روی بخش فرهنگی ورزشکاران داشته باشیم. اهداف و برنامه‌های بسیار خوبی مدنظر داریم و قطعا با توجه به نگاه خوب مدیرکل ورزش و جوانان استان می‌توانیم خوب پیش برویم. ما می‌خواهیم برنامه‌هایی را انجام دهیم که نتیجه و تاثیر آن را در جامعه ببینیم.

باقری گفت: هر چه ورزشکاران ما اخلاق‌مدارتر باشند و به بحث اخلاقی توجه کنند، با توجه به اینکه الگوی جامعه و جوانان هستند، طبیعتا اخلاق‌مداری به بطن جامعه نیز کشیده می‌شود و این مهم در اخلاق‌مداری جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین برای تمام خانواده‌ها، اخلاق‌مداری و آموزش در این زمینه بسیار اهمیت دارد زیرا آن چیزی که تمام زندگی یک فرد را تشکیل می‌دهد، اخلاق و منش زندگی کردن است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار