تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۰۰۳۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارشی مبنی بر ابتلای عشایر خوزستان به کرونا دریافت نشده است
  مدیرکل امور عشایر خوزستان با اشاره به آغاز کوچ عشایر پس از تاخیر کرونایی گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر کرونای مثبت عشایر خوزستان دریافت نشده است.

علی‌رحم کریمی با اشاره به اینکه کوچ عشایر از روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه و با حدود یک ماه تاخیر آغاز شده است، اظهار کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر در استان درون کوچ هستند و در این فصل به سمت ارتفاعات شمالی و شمال شرق استان کوچ می‌کنند.

وی افزود: همچنین ۱۶ هزار و ۵۰۰ خانوار برون کوچ هستند که به سمت استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، لرستان و کرمانشاه کوچ می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان تصریح کرد: همیشه کوچ عشایر از اواخر اسفندماه و اوایل فروردین ماه آغاز می‌شد اما امسال به دلیل مشکلاتی که در بحث شیوع کرونا وجود داشت، کوچ عشایر با یک ماه تاخیر آغاز شد.

کریمی عنوان کرد: در زمینه کوچ به دلیل حفظ سلامتی عشایر و مصون ماندن آن‌ها از ویروس کرونا، توصیه شده است تا در حد امکان از ماشین برای کوچ استفاده و کمتر به صورت سنتی کوچ کنند.

وی ادامه داد: براساس برآورد انجام‌گرفته تا به امروز حدود ۷۰ درصد از عشایر به صورت ماشینی در ‌حال کوچ هستند و باقی، سنتی کوچ کرده‌اند.

مدیرکل امور عشایر خوزستان خاطرنشان‌کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر کرونای مثبت عشایر در استان خوزستان دریافت نشده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار