تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۰۰۴۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیاز تکواندوکاران جوان خوزستان به حضور در تورنمنت بین‌المللی
دبیر هیات تکواندو خوزستان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در آینده برای این رشته رقم خواهد خورد، گفت: باید با اعزام تیمی از خوزستان به یک تورنمنت بین‌المللی، برای تکواندوکاران جوان استان انگیزه ایجاد کنیم.

حسن محمدزاده در ابتدا درخصوص عملکرد تکواندو خوزستان در سال ۹۸، اظهارکرد: سال گذشته در مجموع مسابقات کشوری، دانشجویان و نیروهای مسلح، ۸۴ مدال به دست آوردیم که سال خوب و پرمدالی برای استان بود. در بخش آموزش نیز اقدامات خوبی انجام شد و با حضور یوسف کرمی، ملی‌پوش سابق تیم‌ملی، اردوی خوبی در اهواز برگزار کردیم و نتیجه آن نیز بسیار خوب بود. همچنین دوره‌های داوری و مربیگری کشوری را در اهواز برگزار کردیم.

وی افزود: همچنین آزمون ارتقا کمربند را که همیشه به صورت انحصاری تنها در فدراسیون برگزار می‌شد، برای اولین بار در تاریخ تکواندو استان و کشور در خوزستان میزبانی کردیم. سال ۹۸، سال پرکاری بود و در مجموع عملکرد تکواندو راضی‌کننده بود و فکر می‌کنم نسبت به سال ۹۷، ۲۰ درصد ارتقا داشتیم.

دبیر هیات تکواندو خوزستان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود رشد در سال ۹۸، برخی معتقدند که تکواندو استان چندان موفق عمل نمی‌کند؟ گفت: مسابقات تکواندو در چند بخش برگزار می‌شود و خوزستان در کیوروگی یا همان مبارزه شاید به نسبت ضعیف باشد، چراکه ملی‌پوش نداریم ولی در پومسه و هان‌مادانگ، هم مدال‌آوری و هم اعزام به مسابقات آسیایی داشته‌ایم. به هر حال باتوجه به این‌که همه تکواندو را به کیوروگی می‌شناسند، براساس این بخش نیز خوزستان را ارزیابی می‌کنند. به نظرم باید برای جوانان استان انگیزه ایجاد کنیم که یکی از اقدامات، حضور تیمی از خوزستان در یک تورنمنت بین‌المللی است. سال‌ها است که این اتفاق برای تکواندو خوزستان نیفتاده است. خیلی از مواقع می‌بینیم که بازیکنان ما از نظر بدنی خیلی سَرتر از رقبای خود هستند ولی کم‌تجربگی باعث می‌شود، مبارزه را واگذار کنند.

وی درباره برنامه‌های هیات برای سال ۹۹ نیز عنوان کرد: برای بهتر شدن وضعیت تکواندو خوزستان در بخش مبارزه، برگزاری اردوهای مدون و اعزام تیم‌ها به مسابقات کشوری در هر دو بخش آقایان و بانوان برنامه داریم. کارشناسان کاربلدی در خوزستان داریم و مطمئنا مانند قبل از تجربیات آن‌ها استفاده خواهیم کرد. از تمام بزرگان و قهرمانان تکواندو استان نیز می‌خواهیم به ما کمک کنند تا در سال جاری شاهد پیشرفت و رشد خوب این رشته باشیم.

محمدزاده در ادامه با قدردانی از حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، گفت: ‌با تلاش‌های مدیرکل و معاون وی، آخرین سیستم‌های الکترونیکی داوری برای هیات استان خریداری شد که قطعا این نیز کمک بسیار خوب و کار بزرگی برای تکواندو خوزستان است و شک نکنید که اتفاقات خوبی در آینده برای تکواندو رقم خواهد خورد.

وی با بیان این‌که عمده کار ما برای بخش پایه است، افزود: در طول سال چندین مسابقه برای رده‌های سنی مختلف برگزار می‌کنیم و هر بازیکن نیز براساس شایستگی‌اش به عضویت تیم استان در می‌آید. امسال نیز با جدیت بیشتر کار را پیش خواهیم برد.

دبیر هیات تکواندو خوزستان در پایان نیز گفت: در سال ۹۸، آمار بیمه‌شدگان تکواندو خوزستان، ۱۱ هزار و ۳۳۱ نفر بود و این آمار نسبت به سال ۹۷، بیش از ۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار