تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۰۰۴۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قهرمانان ورزشی که با شیوع کرونا به دشت و کوه زدند
  شاید با شیوع کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها تصور بر این بود که قهرمانان ورزشی شهرستان گتوند قید تمرین را می‌زنند ولی آنها تمرینات خود را برای حفظ آمادگی جسمانی با رعایت توصیه‌های بهداشتی در خانه، دشت و کوه ادامه دادند.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا در ایران، فعالیت اماکن و باشگاه‌های ورزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان ممنوع اعلام شد، اما قهرمانان ورزشی گتوند تمرینات خود را رها نکردند و بعد از گذشت بیش از ۲ ماه به شکل انفرادی و یا تعداد محدود در خانه‌ها و فضاهای باز به تمرین خود ادامه دادند.

به گفته برخی مربیان و ورزشکاران، ورزش و تقویت قوای جسمی یکی از راههای مقابله با ویروس کرونا است لذا ورزشکاران شهرستان گتوند اگرچه سخت اما هرگز تمرینات ورزشی خود را ترک نکردند و با حفظ آمادگی بدنی خود به جنگ با کرونا رفتند.

امین میرزا زاده قهرمان گتوندی کشتی جهان با اشاره به وضعیت این روزهای خود به خبرنگار ایرنا گفت: بهترین روش برای مقابله با کرونا در خانه ماندن و رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

وی خواستار رعایت این توصیه‌ها از سوی مردم برای قطع زنجیره ویروس کرونا شد و افزود: بعد از شیوع کرونا برای حفظ آمادگی بدن، تمریناتم را در فضای باز انجام دادم.

عضو تیم ملی کشتی فرنگی و دارنده مدال طلای جهانی ادامه داد: به علت حضور در مسابقات المپیک ٢٠٢٠ برای جلوگیری از افت بدنی و دور ماندن از محل‌های پرتردد و سالن‌های ورزشی، تمرینات خود را با رعایت اصول بهداشتی به همراه سینا طالبوند از مربیان کشوری و تعداد محدودی از ورزشکاران در دشت‌ها و کوه‌های سرسبز شهرستان گتوند انجام می‌دهیم.

میرزا زاده اظهارداشت: به طور قطع این تمرینات برای ورزشکاران حرفه‌ای و به‌ویژه ورزش کشتی که نیاز به تشک برای اجرای فنون و تاکتیک دارند، کافی نیست لذا امیدواریم هرچه زودتر این ویروس ریشه کن شود تا در شرایط مناسب‌تری تمرینات خود را دنبال کنیم.

این نخبه کشتی ایران در پایان توصیه کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و با روحیه خوب البته با دست کم نگرفتن کرونا و رعایت توصیه‌های بهداشتی این ویروس ناشناخته را شکست دهیم و به قول کشتی گیران پشتش را به خاک بمالیم.

ورزشکار قهرمان شهر ترکالکی گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ورزشکاران توصیه کرد با توجه به شیوع کرونا در خانه‌های خود تمرین کنند و به جز کارهای ضروری از خانه بیرون نروند.

ملک حسین غلامی با بیان اینکه برای ورزش از فضای خانه استفاده می‌کنم، ادامه داد: خانه را باید به شکل یک باشگاه در آورد؛ نیاز به وسیله زیادی برای ورزش نیست، یک ساعت در روز ورزش کردن نیز کافی است تا با توجه به دوری از باشگاه، آمادگی خود را حفظ کنیم.

این ورزشکار قهرمان که سابقه پنج سال ورزش در رشته پرورش اندام و پنج حکم قهرمانی در رشته‌های پرس سینه، دد لیفت و اسکات دارد، گفت: توصیه من به تمام ورزشکاران فاصله نگرفتن از ورزش تا ریشه کن شدن کرونا است.

بانوی قهرمان رشته دو و میدانی از شهر جنت مکان گتوند نیز به نحوه ورزش کردنش در روزهای بحرانی کرونا اشاره و بیان کرد: بیشتر تمرینات ورزشی را این روزها در خانه و به صورت انفرادی انجام می‌دهم و برخی از روزها به علت محدودیت فضا برای ورزش دو و میدانی به همراه تعداد محدودی از ورزشکاران از فضاهای آزاد و کم تردد استفاده می‌کنم.

نازنین جمالی‌پور با بیان اینکه بیش از چهار سال ورزش دو و میدانی را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهم، ادامه داد: ورزشکاران برای حفظ سلامتی و آمادگی خود، ورزش را ترک نکنند.

دارنده چند مدال کشوری و استانی در رشته دو و میدانی گفت: ورزشکاران می‌توانند تا ریشه کن شدن کرونا با رعایت توصیه‌های بهداشتی از فضای خانه برای ورزش استفاده کنند.  

به گزارش ایرنا براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از ابتلای ورزشکاران به این بیماری، فعالیت تمام باشگاه‌های ورزشی خوزستان در رشته‌های مختلف از اسفند سال گذشته ممنوع اعلام شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها به عموم شهروندان توصیه کرده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند و سفرهای درون و برون شهری را محدود کنند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

:
:
:
آخرین اخبار