تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۰۰۵۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
تعطيلي 9 شهرستان خوزستان تا پايان هفته/بازگشت محدودیت‌های کرونایی
 استاندار خوزستان گفت: ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضروری از فردا دوشنبه تا پایان هفته جاری در ۹ شهرستان خوزستان تعطیل هستند.

 غلامرضا شریعتی یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری خوزستان بیان کرد: برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا در استان تصمیم گرفته شده تا پایان هفته جاری ادارات، بانک ها و اصناف غیر ضروری در ۹ شهرستان خوزستان تعطیل شوند.

وی گفت: محدودیت های رفت و آمد را در بین این مناطق ایجاد خواهیم کرد و شرایط را به نحوی مدیریت می کنیم تا زنجیره انتقال این ویروس قطع شود، تمامی ادارات و اصناف در این شهرستان ها  باید همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: جمعه مجددا این تصمیم بررسی خواهد شد و اگر لازم باشد تصمیم جدیدی اتخاذ خواهد شد.

شریعتی بیان کرد: ۹ شهرستانی که این دستورالعمل در آن ها عملیاتی می شود شامل باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجد سلیمان هستند که بر اساس اعلام کمیته علمی جزء شهرستان های قرمز استان اعلام شدند و باید زنجیره ویروس را در این مناطق قطع کنیم.

وی گفت: با تمهیداتی که اندیشیده می شود امید است شرایط در این شهرها کنترل شود و به حالت عادی برگردند ،در سایر شهرستان های خوزستان شرایط مثل گذشته است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تعداد موارد مبتلایان در استان افزایش بیش از حد انتظار یافته است افزود:  اگر چه لازم به ذکر این نکته است که این تعداد مبتلایان سرپایی هستند اما تعداد بیماران بستری هم به نسبت افزایش یافته است که یکی به علت آزمایش و بیماریابی است و دیگری رعایت نکردن فاصله گذاری هوشمند در برخی از شهرها است که باعث شده با این روند مواجه شویم البته میزان شیوع کرونا در استان خوزستان هنوز به متوسط کشوری نرسیده است.

شریعتی ادامه داد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان  سه برابر شده و تعداد بستری ها ۶۰ درصد افزایش یافته که نشان می دهد ۲.۵ برابر از این تعداد بیماران افرادی هستند که در خانه قرنطینه می شوند.

وی گفت: خانواده ها و اطرافیان افراد مبتلا به کرونا نیز مورد آزمایش قرار می گیرند و همین موضوع باعث افزایش آمار مبتلایان در استان شده است، این کار باعث می شود سریع تر افراد آلوده  شناسایی شوند .
شریعتی بیان کرد: میزان مرگ ناشی از کرونا در خوزستان کمتر از متوسط کشور است و برخی از مطالبی که در مورد میزان بستری و مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در استان خوزستان در فضای مجازی منتشر شده است واقعیت ندارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: از هزار و ۱۰۰ تخت پیش بینی شده در این شرایط ۵۱۰ تخت اشغال است و ۵۹۰ تخت خالی است و از تخت های آی سی یو نیز که ۱۹۷ تخت در نظر گرفته شده ،۱۴۹ تخت اشغال است و در حدود ۴۰ تخت در بخش های ویژه بیماران کرونایی خالی است.

نزدیک شدن خوزستان به آستانه تحمل کرونا

استاندار خوزستان اظهار داشت: خوزستان به سمت نزدیک شدن به آستانه تحمل این بیماری است و ممکن است اگر کم توجهی شود این بیماری از کنترل خارج شود و میزان ابتلا و مرگ افزایش یابد لذا شب شب در شورای تامین استان تصمیم گرفته شد مجدد محدودیت هایی را در برخی مناطق استان عملیاتی کنیم.

کاهش محدودیت ها و رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی برخی از مردم باعث افزایش آمار ابتلا به کرونا در خوزستان شده است.

ستاد ملی مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا با حضور مقام معظم رهبری و رییس جمهوری و استاندار خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس صبح امروز برگزار شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار