تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۰۰۶۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان از قطب‌های قهرمان‌پرور ژیمناستیک کشور است
   رییس هیات ژیمناستیک خوزستان با بیان این که خوزستان از قطب های قهرمان پرور ژیمناستیک کشور محسوب می شود، گفت: خوزستان در رده های سنی نوجوانان و بزرگسالان می تواند در کشور و تیم ملی حرف برای گفتن داشته باشد.

مقداد قلندرپور  اظهارکرد: در سال ۹۹ برای بخش های آموزش و قهرمان پروری برنامه داریم. همچنین یکی از کارهایی که از سال ۹۸ آغاز کرده‌ایم و امسال نیز ادامه خواهد داشت، این است که همه مربیان مان از نظر حقوقی و قانونی، کارت دار شوند زیرا ژیمناستیک یک رشته آسیب پذیر است و علاقه مندان از سن کم به سمت این رشته هدایت می شوند، پس این که یک مربی، هم سابقه خوب داشته باشد و هم دارای مدرک مربیگری باشد برای ما بسیار اهمیت دارد. در بخش داوری نیز اقدامات خوبی انجام داده ایم.

وی با اشاره به حضور خوزستانی ها در تیم ملی آقایان و بانوان، گفت: نرگس هواشم که جزو ژیمناست های برتر کشور است، دو سالی است که به اردوی تیم ملی بزرگسالان و به تیم منتخب کمیته ملی المپیک دعوت می شود. در بخش پسران نیز ورزشکاران قوی و آماده ای داریم؛ امید آیینه‌بند، ابوالفضل عیسوندزیبایی و رضا علیدادی را در سال ۹۸ در اردوی تیم ملی جوانان داشتیم که امسال پیش بینی می شود، به اردوی تیم ملی بزرگسالان راه پیدا کنند، ضمن این که رهام شحیطات نیز در حال ورود به اردوی تیم ملی بزرگسالان است. پیش بینی می شود، حسن نهیری اصل هم امسال به اردوی تیم ملی نوجوانان دعوت شود. در مجموع خوزستان در رده های سنی نوجوانان و بزرگسالان می تواند در کشور و تیم ملی حرف برای گفتن داشته باشد.

رییس هیات ژیمناستیک خوزستان در ادامه، گفت: تلاش کرده ایم که بتوانیم از نظر وسایل آموزشی، کمک هایی به خانه ژیمناستیک اهواز و شهرستان ها داشته باشیم اما باتوجه به رقابت اقتصادی که در جامعه وجود دارد و شیوع کروناویروس، کمی از برنامه ریزی مان دور شده ایم. همیشه فدراسیون و اداره کل ورزش خوزستان، حامی ما بوده اند و به ما نیز قول همکاری داده اند. اکنون هم انتظار داریم که نسبت به این رشته پایه نگاه ویژه داشته باشند تا جایگاه خوزستان را در کشور ارتقا دهیم.

وی با بیان این که خوزستان از قطب های قهرمان پرور ژیمناستیک کشور محسوب می شود، افزود: در ارزیابی عملکرد هیات های استانی توسط فدراسیون، خوزستان در سال ۹۷ رتبه اول را به دست آورد و  هنوز جایگاه استان ها در سال ۹۸ اعلام نشده است. همچنین از نظر آمار بیمه شدگان ورزشی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، رشد چشمگیری داشتیم که مورد تقدیر اداره کل ورزش و جوانان استان نیز قرار گرفتیم.

قلندرپور در پایان عنوان کرد: در سال ۹۹ قصد داریم، از نظر وسایل آموزشی و علم مربیان و همچنین استعدادیابی در استان، اقدامات خوبی داشته باشیم تا بتوانیم آیتم های خاصی جهت قهرمان پروری ایجاد کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار