تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۲۰۰۶۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت ۱۷۱ مورد ابتلای جدید به کرونا در خوزستان/ فوتی‌ها ۲۹۷ مورد
 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از ثبت ۱۷۱ مورد ابتلای جدید قطعی به ویروس کرونا طی شبانه‌روز گذشته در استان خوزستان خبر داد.

  علی احسان پور بعد از ظهر دوشنبه ضمن اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در راستای کاهش ابتلاء به کرونا به دستور استاندار خوزستان، بیان کرد: امید می‌رود که در هفته‌های آینده شاهد کاهش موارد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در استان باشیم‌.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان متولی اصلی سلامت استان خوزستان و با بهره‌گیری از این فرصت، حجم گسترده‌ای از اقدامات بهداشتی و درمانی را برای مقابله با ویروس کرونا در دست اقدام دارد که از جمله این اقدامات می‌توان به فعال کردن کامل بیمارستان شهید نیاکی به عنوان بیمارستان معین بیماری کرونا ویروس در استان به منظور تقویت و پشتیبانی بیمارستان‌های آیت‌الله طالقانی، امیرکبیر، امیرالمؤمنین، سینا، ابوذر و رازی، تشدید بازرسی‌های بهداشتی در مراکز جمعیتی، ارائه آموزش‌های حضوری به اصنافی که مشمول تعطیلی در این ایام نیستند و کنترل مراکز ارائه خدمت به سالمندان و معتادان اشاره کرد.

احسان پور در رابطه با جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان، اظهار کرد: با همکاری‌های همه‌جانبه استانداری تعداد آزمایشگاه‌های استان رو به افزایش است و در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: با احتساب این موارد جدید، شمار مبتلایان به چهار هزار و ۶۳۰ مورد افزایش یافته است که بطور کلی افزایش آمار را می‌توان نتیجه افزایش نمونه‌گیری‌ها و بیماریابی مطلوب‌تر دانست.

احسان پور تصریح کرد: در حال حاضر ۵۵۹ مورد قطعی ابتلاء در بیمارستان‌های خوزستان تحت درمان هستند و تاکنون سه هزار و ۳۷۴ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی در پایان بیان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ بیمار جان خود را از دست داده‌اند تا به این صورت شمار فوت‌شدگان به ۲۹۷ مورد در استان افزایش یابد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار