تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۰۰۶۹
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین اخبار از تغییرات احتمالی مدیران شرکت ملی نفت
آغاز رایزنی ها برای انتخاب جایگزین حیدر بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران
وزیر نفت در سخنان خود، تغییرات مدیریتی در صنعت نفت را یک لزوم و ضرورت دانسته است و به‌نظر می‌رسد که آقایان مهدی فکور، حیدر بهمنی، محمود زیرکچیان‌زاده و سیدمحمود محدث در لیست این تغییرات باشند
وزیر نفت در سخنان خود، تغییرات مدیریتی در صنعت نفت را یک لزوم و ضرورت دانسته است و به‌نظر می‌رسد که آقایان مهدی فکور، حیدر بهمنی، محمود زیرکچیان‌زاده و سیدمحمود محدث در لیست این تغییرات باشند.

به گزارش خوزنیوز به نقل از نفت نا ،  هم‌زمان با موافقت وزیر نفت با تغییر دو مدیر ارشد نفتی - مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت و مدیر عامل شرکت مهندسی توسعه نفت (متن)- که با حکم احمد قلعه‌بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صورت پذیرفت، شواهد حکایت از تکمیل زنجیره تغییرات با انتصاب 3 مدیرعامل جدید برای سه شرکت تابعه شرکت ملی نفت و همچنین تغییر مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت است.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت در نظر دارد که از قبل از آغاز فصول سرد سال (پاییز و زمستان) تغییرات مدیریتی را در هیات مدیره شرکت ملی نفت و دو شرکت بزرگ تابعه بهره‌بردار نفت و گاز آن، به انجام رساند و مدیران عامل جدید بر شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت نفت فلات قاره منصوب کند. قاسمی پنجشنبه گذشته (22 تیرماه) در کنفرانس راهکارهای تحول نظام توسعه و بهره‌برداری در بخش بالادستی نفت و گاز ایران از لزوم و ضرورت تغییر و تحول در مدیریت‌های صنعت نفت کشور بمنظور سرعت بخشیدن بر توسعه این صنعت داده است.

به گزارش نفت نا، پیش از این نیز ديوان محاسبات و سازمان بازرسي كل كشور در مورد تاخیر در زمان بهره‌برداری برخی میادین جنوب فارس در شرکت مناطق نفت مرکزی و همچنین حادثه انفجار چاه 24 نفت شهر كرمانشاه و اتفاقات رخ داده در ميدان گازي نار كه در حوزه مديريت نفت مناطق مركزي مي‌باشند، اشکالات جدی را وارد کرده بودند. این در حالی است که، عقب افتادگی برخی پروژه‌ها و نبود آمار صحیح از میزان پیشرفت آن‌ها، در مناطق مرکزی ایران برای قلعه‌بانی نیز دردسر ساز شده بود به‌گونه‌ایی که ماه‌های گذشته برخی از رسانه‌ها از وجود اختلاف تا ده درصدی از میزان پیشرف پروژها از زبان قلعه‌بانی و فکور گزارش دادند (اینجا را کلیک کنید).

امری که شاید انتصاب مدیرعامل جدید برای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نسبت به شرکت نفت فلات قاره را تسریع کند و مهدی فکور باید زودتر از محمود زیرکچیان‌زاده با کرسی مدیرعاملی شرکت نفت مناطق مرکزی و همچنین عضویت در هیات مدیره شرکت ملی نفت خداحافظی کند.

این درحالی است هم‌زمان با بازنشستگی حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت ملی حفاری، رایزنی‌ها برای انتخاب جایگزین وی برای این مسولیت نیز آغاز شده است. در ادامه همین گزارش، سیدمحمود محدث، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت نیز از گزینه‌های تغییر می‌باشند.

لازم به ذکر پایگاه خبری نفت نا چند روز پیش در گزارشی به مسئله ماندن و یا رفتن حیدر بهمنی پرداخته بود که در زیر می خوانید:

آیا حیدر بهمنی از شرکت ملی حفاری ایران رفتنی است یا می‌ماند!؟ آقای وزیر! لطفا زودتر تصمیم‌گیری کنید

چندین ماه است که تصمیم‌گیری برای موافقت یا مخالفت با تمدید دوره فعالیت و تعویق بازنشستگی حیدر بهمنی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در داخل اتاق وزیر نفت بایکوت مانده است و بزرگترین شرکت حفاری نفتی ایران در بی‌ثباتی مدیریتی به‌سر می‌برد.

 این‌روزها در ادامه تغییرات مدیریتی در شرکت ملی نفت، که با تغییر مدیریت عامل شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) و همچنین معرفی مدیر جدید برای امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران همراه بوده است، به‌نظر می‌رسد که باتوجه به وضع موجود تحریمی بر صنعت نفت از سوی کشورهای اروپایی، وزیر نفت قصد دارد با کمترین هزینه، بیشترین فایده را از چیدمان مدیریتی موجود در نفت بگیرد و  تا حدودی نیز به ترمیم برخی مدیریتها در شرکت ملی نفت دست زند.

اما واقعیتی که نباید از آن فرار کرد، این است که در برخی از مدیریتها و شرکت‌های تابعه بزرگ نفتی، چند ماه است که سایه تغییر مدیریت وجود دارد و این احتمالات سبب کاهش راندمان کاری در لایه مدیریت تا به کارکنان پایین می‌شود. بی‌شک انتظار تصمیم جدید برای تغییر مدیریت آن شرکت‌ها، ریسک تصمیم‌گیری در فرآیندهای عملیاتی، توسعه و سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد.

به گزارش نفت نا، یکی از این شرکتهای بزرگ نفتی، شرکت ملی حفاری ایران می‌باشد که حدود 6 ماه است که شایعات زیادی در مورد موافقت و یا مخالفت با تعویق بازنشستگی حیدر بهمنی مدیرعامل فعلی این شرکت مطرح می‌باشد و حتی اخبار اختلافات میان حیدر بهمنی و احمد قلعه‌بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز به بیرون درز کرده است. بهرحال به‌نظر می‌رسد اگرچه بهمنی دارای موافقین زیادی در بین نمایندگان استان خوزستان در مجلس نهم شورای اسلامی می‌باشد اما مخالفین جدی هم دارد و در این بین، برخی از نمایندگان خوزستانی مجلس هشتم که سابقه عضویت در کمیسیون انرژی مجلس را نیز داشته‌اند و اینک از ورود به مجلس نهم بازمانده‌اند، اینک با حضور در عرصه‌های نظارتی در قوه قضاییه سعی در تشدید اقدامات نظارتی بر گذشته عملکرد حیدر بهمنی در شرکت ملی حفاری را دارند و به‌نوعی فشارها برای تغییر وی را افزایش دادند. فشار برای برکناری که شاید برخی نیز از آن خشنود باشد .

بر اساس این گزارش، فارغ از زحمات زیادی که بهمنی در طول دوره مدیریت خود در شرکت ملی حفاری کشیده است که بر همگان نیز مشهود است، به‌نظر می‌رسد مهندس قاسمی وزیر محترم نفت باید هرچه سریعتر با تصمیم‌گیری در زمینه موافقت و یا مخالفت با تعویق بازنشستگی بهمنی، فضای سنگین بی‌ثباتی در بزرگترین شرکت حفاری نفتی کشور را از بین ببرد؛ چراکه واقعیت آن است که قدرت شجاعت تصمیم‌گیری در لایه‌های مختلف این شرکت اگر نگوییم از بین رفته، حداقل کاهش پیدا کرده است و این زیبنده شرکت حفاری با حجم بالای کار سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین مناقصات و خریدهای کالای استراتژیک نیست....

بهرحال اگر قرار است که مدیریت جدید با تفکر جدید بر مسند مدیرعاملی شرکت ملی حفاری ایران بنشیند، پس بهتر آن است که ضمن حفظ حرمت مدیر قبلی، نسبت به معرفی مدیر عامل جدید اقدام نمود تا این شرکت به روزمرگی و کندی نگراید و اگر هم قرار است که حیدر بهمنی بر مدیرعاملی این شرکت ادامه دهد، باید هرچه سریعتر با تمدید دوره مسولیت و تعویق بازنشستگی وی اقدام نمود.

البته نباید از نظر داشت که گزینه سومی هم پیش‌رو است و آن اینکه شرکت ملی حقاری در لیست واگذاری‌های اصل 44 قانون اساسی است و شاید سهامداران جدید این شرکت باید برای مدیریت آینده آن تصمیم بگیرند، البته به دیدگاه کارشناسان حوزه نفت و اقتصاد در مقطع فعلی، شاید این واگذاری بعید باشد.

غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۴
مهدى
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
9
13
پس گردش نخبگان چى شد؟ از وقتى دبستان مى رفتم اين آقاى بهمنى يا بهمئى رييس شركت ملى حفارى بوده الان هم كه دانشجوى دكترا هستم هنوز هم ايشون رييسه!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
پسردبستانی شما از مهندس بهمنی چه میدانید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
8
11
بايد نيروهاى جوان را جايگزين اين مديران بازنشسته كرد قطعا تحول در كارها ايجاد مى شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
7
7
انسان خوبی هست ولی نمی تونه رضایت کارمندهاشو جلب کنه
من هنوز نفت کارتم شارژ نشده و هنوز پاداش پارسالم رو نگرفتم چه برسه به امسال در ضمن ملی حفاری که سخت ترین بخش عملیات توی صنعت نفت هستش هنوز جزو مشاغل سخت نیومده
خبرنگاری جزو مشاغل سخت هستش!!!!!!!!!!!!!!!
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
11
10
با سلام
باید تندیسی از طلا برای مدیرانی همانند آقای مهندس بهمنی بسازیم و در جای جای ایران بگذاریم تا همه بدانند چه مغز های در ایران وجود دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
15
8
بهمنی اسطوره جاودان نفت است. چرا بیخودی تخریبش می کنید. باید قدر نخبگان رو بدونیم.
اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
10
7
بنظرم نخبه تر از بهمنی نداریم من از پدرم و دیگران که بازنشسته های نفت هستند بسیار شندیده ام در کارش فوقالعاده مدیر و باتجربه است...

اگر برکنار شود افسوس دارد...
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
ايشان بركنار نمي شوند بازنشسته مي شوند فاصله اين دو كلام بسيار زياد
شهر وند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
7
9
ايا تا بحال برسي شده اين مديران قدرتمند چقدر پول و اموال در حساب شخصي دارند و چقدر حقوق و پاداش مي گرفتند
ماهان رهنما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
1
9
همه باید از مدیرانی که در استان برای آبادانی تلاش میکنند و از نیروهای نخبه بومی بهره میبرند حمایت کنیم .
چرا که وقتی نیروی غیر بومی بی تجربه وارد استان شده اولا تا زمانی که بخواهد در استان جا گیر شود وکار را یاد بگیرد زمان میبرد و به نیروهای نخبه قبلی فرصت کار نمیدهد و افراد جدید را وارد کار میکند که همگی به ضرر استان میباشد.
پس اگر قرار است در مدیریت عملیاتی کلان تغییراتی ایجاد گردد نیکوست از نخبگان بومی که گردوخاک این استان را تنفس میکنند استفاده شود. چون گلوگاههای کاری را بهتر میشناسند .
برای سلامتی کسانی که قلبشان به عضق خوزستان و سربلندیش میتپد صلوات
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
7
6
به نظر من آقای بهمنی از بهترین مدیرانی است که شرکت ملی حفاری تا به حال در بطن خود پرورش داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
شما اول تحقیق کن دوست عزیز بعد نظر کارشناسی بده
ايران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
6
5
قطعاً وجود امثال آقاي بهمني گنجينه اي است كه نامش و كارش تا ابد پايدار خواهد ماند.هميشه بايد زحمت ها را تقدير كرد نه تحقير.آقاي بهمني از زحماتت سپاسگذاريم
پاپیون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
8
6
بنظر من مهندس بهمنی مردیست که خیرخواه قشر ضعیف است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
1
6
قابل توجه دوستان بهترین مدیرعامل حفاری دکتر عاصمی پور بودند.کارکنان حفاری با این همه سختی کار باید بیشترین پاداشها رو بگیرن اما متاسفانه مدیری که این کارا رو بکنه پیدا نشد. بهمنی هم ... نفت کارتهای بچه های حفاری از دی ماه پارسال شارژ نشده باید به کی بگیم.
اردشیر جلیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
2
5
آقای بهمنی من جوان بیکار و دارای پدری پیر و از کار افتاده هستم و جویای کار هستم از شما تقاضای کمک را دارم و یک عمر دعا گویی شما خواهم بود
پاسخ ها
بماند
| UNITED STATES |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
دوست عزیز مطمئن باش کاری از پیش نخواهی برد مگر از ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
4
3
به نظر من مهندس بهمنى موفق ترين مدير نفتى تاريخ ايران مى باشد
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
4
2
انصاف داشته باشین... در زمان جنگ تحمیلی 8 ساله آقای بهمنی پروژه های بمباران شده ی نفتی را بلافاصله راه اندازی کرد و در شرایط سخت تحریم ها تمامی تاسیسات نفتی را راه می انداخت و در جریانه آتش سوزی چاههای نفت بلافاصله مهار می کرد و امروز که شرکت ملی حفاریس یکی از بهترین شرکتهاست آقای مهندس یهمنی این شرکت را به جایگاه رساند و در جریان دستور امام برای تشکیل جهاد آقای بهمنی یکی از بنیانگذاران جهاد هم بود... آقایان انصاف داشته باشین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
4
2
حاچ حیدر دوستت داریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
4
2
به نظر من هم آقاي مهندس بهمني از نمونه هاي نادر شركت نفت هستند واقعا ً زحمتكش واقعاً سخت كوش و به فكر قشر زحمتكش هستند من جداً ازشون تشكر و قدرداني دارم بابت چند ماهي كه درخدمت ايشان بودم . به قول دوستمون بايد بعنوان يك اسطوره ازشون ياد كرد و تنديس ايشان ساخته شودتا همگان بدانند چه فرد سخت كوش و مهرباني در صنعت نفت داريم. آقاي مهندس بهمني از زحماتتون سپاسگذاري مي كنم.
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
4
1
به نظر من نباید اینچنین رفتاری با چنین اسطوره هایی شود با وجود مهندس بهمنی در شرکت حفاری ایران برا همیشه شرکت حفاری و وزارتخانه بزرگ نفت احساس قدرت میکند مرد بزرگ و اژدر نفت در جهان آفرین به وجودت ، خوزستان و حتی ایران به شما دلیر مرد هشت سال دفاع مقدس افتخار می کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
3
1
آقاي بهمني اگر راست ميگويد چرا جلوگيري از هديه روز جانباز جانبازان شركت ملي حفاري انجام ميدهد
اشکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
5
1
حاج حیدر باید وزیر نفت می شد.حاج حیدر سلطان حفاری جهان است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
2
2
آقای بهمنی جواب نامه ام چه شد؟ مگر فوتبال است پاسکاری میکنید .احترام به نامه های بزرگان مثل دکتر ... و... هم شده کشک!!!!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
1
1
مردی در آتش:
به جرات میتوان گفت یکی از پاک ترین و بهترین مدیران نفت بوده است که بارها تا پای جان در راه این مملکت خدمت نمود.
در جریان خاموش کردن چاه 50 بخشی از ریه اش آسیب دید.ولی هر بار چاهی آتش گرفت از جان مایه گذاشت تا سرمایه های این کشور محفوظ بماند.ایشان بنظر من جزو مفاخر ملی است.کاش چند نفر مثل ایشان در استان داشتیم.خداوند از گزند بدخواهان ایشان را در امان دارد.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
2
1
مردی در آتش:
به جرات میتوان گفت یکی از پاک ترین و بهترین مدیران نفت بوده است که بارها تا پای جان در راه این مملکت خدمت نمود.
در جریان خاموش کردن چاه 50 بخشی از ریه اش آسیب دید.ولی هر بار چاهی آتش گرفت از جان مایه گذاشت تا سرمایه های این کشور محفوظ بماند.ایشان بنظر من جزو مفاخر ملی است.کاش چند نفر مثل ایشان در استان داشتیم.خداوند از گزند بدخواهان ایشان را در امان دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
چاه 50 از بی دقتی پرسنل بود ... شما تحقیق کنید بعد بگید
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
1
2
با سلام ،حاج حیدر یک مدیر نسبتأ موفق بود اما یادتون نره که پشت سرتمام این افتخارات وعناوین خون وعمروسلامتی وجونی صدهانفراز کارمندهاوکارگرهای بدخت حفاری خوابیده پس لطفأ این قدراز حاج حیدر اسطوره نسازید بازنشست شد خدا به همراش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
1
0
اقای بهمنی اگر از شرکت برود دوروز عزای عمومی در رامهرمز وحومه گرفته خواهد شد
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
1
0
شما هم مصلحت را به واقعیت وحقیقت مقدم چون خیلی از نظرات را انعکاس نمیدهید.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
1
0
چرا همه نظرات را روی سایتتون انعکاس نمی دین سانسور کار خوبی نیست!!!!
114
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
1
0
اقای بهمیی باید بازنشت بشود و نیروهایی که ایشون سر کار اورده است 60 درصد آنها باید اخراج بشوند
و نیروهای تازه فارغ التحصیل شده دانشگاه ها بر سرکار می آیند
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
0
1
مهندس بهمنی یکی از اسطوره های بزرگ شرکت حفاری ایران است و بازنشته کردن این فرد از شرکت حفاری کار بزرگی است که وزیر نفت اقای قاسمی دارد انجام میدهد با تشکر علی شولی از رامهرمز روستای سلطان اباد
:
:
:
آخرین اخبار