تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۰۰۷۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فوتبال و قهرمانی همیشه هست/ به مربیان و بازیکنان ایرانی تکیه کنیم
 مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان با بیان این که فوتبال و قهرمانی همیشه هست، گفت: ادامه لیگ نوزدهم، باعث وارد آمدن خسارات و آسیب های جبران ناپذیر به بازیکنان، تیم ها و باشگاه ها خواهد شد.

مهران نصیریان‌دوست در خصوص احتمال برگزاری لیگ نوزدهم از اواخر خردادماه، اظهارکرد:  مدتی پیش نامه ای را به سرپرست فدراسیون فوتبال ارسال و اعلام کردیم که باتوجه به شرایط فعلی نظر باشگاه نفت مسجدسلیمان این است که لیگ در همین جا تعطیل شود تا تیم ها با قدرت بیشتری خود را برای لیگ بیستم آماده کنند.

دیدگاه باشگاه نفت مسجدسلیمان خاتمه لیگ است

وی بیان کرد: البته ما تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین ستاد پیشگیری از کرونا در ورزش هستیم و در نهایت نیز ار دستورات فدراسیون در این زمینه تبعیت می کنیم اما دیدگاه باشگاه نفت مسجدسلیمان خاتمه لیگ و در نظر گرفتن سلامتی بازیکنان، کادرفنی تیم‌ها و عوامل برگزارکننده لیگ است.

ادامه لیگ خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت: به هر حال آماده سازی بازیکنان و تیم ها با توجه به وقفه ایجاد شده در لیگ، مستلزم شش هفته بدنسازی مجدد است و در صورتی که اصرار و اجبار فدراسیون نیز ادامه لیگ نوزدهم باشد، تیم ها نه تنها فرصت و زمان اصولی و استاندارد را در حداقل ترین زمان برای بدنسازی ندارند، بلکه این موضوع زمینه ساز بروز مصدومیت بازیکنان و افت فنی تیم ها خواهد داشت، ضمن این که کیفیت رقابت ها را نیز پایین می آورد و به نوعی نتیجه گیری تیم ها تحت شعاع قرار می گیرد و باعث از دست رفتن امتیازات و وارد آمدن خسارات و آسیب های جبران ناپذیر به بازیکنان، تیم ها و باشگاه ها خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه به این که رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی را هم در پیش داریم، فشردگی غیر منطقی ادامه لیگ نوزدهم می تواند باعث خستگی، مصدومیت های احتمالی و مشکلات قابل پیش بینی برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و ملی پوشان شود.

از سرگیری لیگ نوزدهم، کیفیت لیگ آینده را تحت تاثیر قرار می دهد

نصیریان دوست افزود: در صورتی که لیگ را ادامه دهند، باتوجه به این که فاصله اتمام لیگ فعلی با شروع لیگ بیستم نیز زیاد نخواهد بود، در نتیجه کیفیت لیگ آینده هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در مجموع نظر باشگاه نفت مسجدسلیمان این است که نیمه تمام ماندن لیگ فعلی، بهترین راهکار برای جلوگیری از پیش آمدن آسیب های احتمالی به تیم ها و باشگاه ها است.

فوتبال، زمین چمن و قهرمانی همیشه هست

وی بیان کرد: فوتبال، زمین چمن و قهرمانی همیشه هست اما چه تضمینی وجود دارد که با از سرگیری لیگ نوزدهم، بازیکنان یا اعضای کادرفنی تیم ها دچار کرونا نشوند؟ به هر حال این نفرات از سرمایه های فوتبال ایران هستند و اگر خدای ناکرده به کرونا مبتلا شوند، خانواده آن ها نیز درگیر می شود و این از نظر انسانی، کار درستی نیست. ضمن این که اگر بخواهند لیگ را بدون تماشاگر هم برگزار کنند، چنین فوتبالی هیچ جذابیت و هیجانی نخواهد داشت و فوتبال با هوادار زیبا است.

خارجی‌ها باید در لیگ ایران حرف برای گفتن داشته باشند

مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان همچنین درباره قانون جدید منع استفاده از بازیکنان و مربی خارجی برای دو تیم استقلال و پرسپولیس و این که تاکنون چقدر بازیکنان و مربیان خارجی به فوتبال ایران کمک داشته اند؟ گفت: اگر قرار است در لیگ از بازیکن و مربی خارجی استفاده کنیم، این نفرات باید آنقدر از نظر فنی و حرفه ای بالاتر از مربیان و بازیکنان ایرانی باشند که در لیگ ایران حرف برای گفتن داشته باشند، در غیر اینصورت حضور مربی و بازیکن خارجی، نه تنها کمکی به فوتبال ایران نمی‌کند، بلکه صدمات جبران ناپذیری بر پیکره فوتبال ایران وارد می‌کند.

بهتر است به مربیان و بازیکنان ایرانی تکیه کنیم

وی افزود: به نظرم در ایران، مربیان با دانش داریم و می توانیم از همین پتانسیل ها در لیگ بهره مند شویم و در همین خوزستان که مهد فوتبال ایران است، شاهد استعدادهای درخشانی هستیم. به نظر به جای این که برخی ها پول های بادآورده را خرج جذب مربیان و بازیکنان خارجی کنند، بهتر است به بازیکنان و مربیان ایرانی تکیه کنند و اگر مربیان ایرانی بتوانند استعدادیابی کنند، این مهم کمک بیشتری به فوتبال ایران خواهد داشت. خیلی از بازیکنان بی کیفیت خارجی وارد ایران شده اند و نه تنها برای فوتبال ایران آورده ای نداشته اند، بلکه صدماتی به باشگاه وارد کرده اند و باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه شده اند. ضمن این که برخی مربیان خارجی نیز اوایل یا اواسط کار، تیم های خود را رها کرده اند و مشکلات بسیاری برای باشگاه های مطرح کشور ایجاد کرده اند. پس اگر به آن چه خودمان داریم، اتکا کنیم، می توانیم فوتبال با کیفیتی داشته باشیم که در آسیا و دنیا عرض اندام کند. اعتقاد من این است که مربی و بازیکن خارجی بی کیفیت هیچ کمکی به فوتبال ایران ندارد، بلکه باعث می شود که احساسات مربیان و بازیکنان ایرانی نیز جریحه دار شود و انگیزه شان تحت تاثیر قرار بگیرد.

جلسه با استاندار برای حل مشکلات مالی باشگاه

نصیریان دوست همچنین با اشاره به برگزاری جلسه ای در فرمانداری مسجدسلیمان برای حل مشکلات این باشگاه، گفت: با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم و اکنون با دست خالی کار می کنیم و باتوجه به این مهم نیز طی جلسه خوبی که با فرماندار مسجدسلیمان داشتیم، او قول پیگیری حل مشکلات را داد و مقرر شد که هفته آینده نیز جلسه ای با استاندار خوزستان داشته باشد تا مشکلات ما مرتفع شود. همچنین جا دارد از همکاری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان برای رفع مشکلات مالی باشگاه قدردانی کنم و امیدوارم او بیش از پیش باشگاه نفت را درک کند. تاکنون شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان کمک و همکاری خوبی با ما داشته اند که از آن ها نیز قدردانی می کنم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار