تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۰۰۷۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
والیبال خوزستان نیازمند حضور یک‌ تیم در لیگ برتر است
 رییس هیات والیبال خوزستان گفت: والیبال خوزستان نیازمند حضور یک‌ تیم در لیگ برتر است که امیدواریم با حمایت مسئولان و شرکت های موجود در استان این امر محقق شود.

سعید شاهرخی اظهار داشت: والیبال خوزستان در چند سال اخیر عملکرد نسبتا خوبی در بخش های مختلف داشته و تیم های استان به طور منظم در مسابقات کشوری حضور داشتند اما باید گفت همچنان جای خالی یک تیم از استان در لیگ برتر کشور احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه عیار یک رشته با حضور و موفقیت در رقابت های سطح اول کشوری مشخص می شود، افزود: زمانی والیبال خوزستان سرآمد کشور بود و علاوه بر حضور در لیگ برتر، ۶ تیم در رقابت های لیگ یک داشتیم اما اکنون جایگاهی در لیگ برتر نداریم که اصلا زیبنده والیبال استان نیست.

رییس هیات والیبال خوزستان وجود یک تیم از استان در لیگ برتر را موجب تغییر نگاه فدراسیون به والیبال خوزستان دانست و گفت: رییس فدراسیون با این موضوع موافقت کرده است لذا انتظار داریم شرکت ها و ارگان های استان از والیبال حمایت کنند.

وی اظهارامیدواری کرد هرچه زودتر بیماری کرونا از کشور خارج شود تا شاهد برگزاری مسابقات لیگ برتر باشیم.

شاهرخی درخصوص ورزش بانوان گفت: بانوان والیبالیست استان سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشتند و حتی می توانیم در لیگ برتر بانوان تیمداری کنیم.

وی با اشاره به برگزاری تمام مسابقات بانوان در تمام رده های سنی و شناساییچ استعدادهای درخشانی بیان کرد: ما در بخش بانوان بهترین داوران کشور را داریم و این موضوع کمک بسیاری به پیشرفت این رشته می کند.

شاهرخی با بیان اینکه بیش از ۹ هزار ورزشکار سازمان یافته در بخش آقایان و بانوان در این رشته فعالیت می کنند، بیان کرد: یکی از اولویت های ما توجه به بخش آموزش و استعدادیابی است و سال گذشته سعی کردیم با حضور در مدارس استان، دانش آموزان با فیزیک جسمانی مناسب را شناسایی و به آنها آموزش لازم دهیم.

وی به برگزاری مسابقات والیبال لیگ بزرگسالان آقایان و بانوان استان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: این رقابت ها به صورت متمرکز و با شرکت ۱۲ تیم آقا و ۱۲ تیم خانم از سراسر استان با ۱۱۰ بازی برگزار شد.

وی افزود: مسابقات رده سنی نونهالان با شرکت ۲۴ تیم آقایان و ۳۵ تیم بانوان و مسابقات رده سنی نوجوانان استان به صورت متمرکز با شرکت ۱۵ تیم آقا برگزار و چهره های جدیدی شناسایی شد.

رییس هیات والیبال خوزستان به حضور ۲ تیم بانوان نفت امیدیه و آریانا ماهشهر در مسابقات لیگ دسته یک کشور اشاره کرد و گفت: همچنین ۲ تیم مناطق نفتخیز جنوب و شهدای بندر امام در مسابقات لیگ دسته دوم آقایان کشور حضور داشتند که عملکرد بسیار خوبی به نمایش گذاشتند.

وی افزود: برگزاری کلاس مربیگری درجه یک بانوان برای اولین بار در استان خوزستان با شرکت ۳۵ مربی از سراسر کشور، میزبانی از اردوی تیم ملی والیبال ساحلی رده زیر ۲۳ سال و اعزام به مسابقات آسیایی برای اولین بار در خوزستان و برگزاری کلاس داوری درجه ۲ آقایان با شرکت ۲۵ نفر از سراسر کشور از دیگر اقدامات هیات در سال گذشته بود.

شاهرخی به تشکیل و اعزام تیم منتخب والیبال ساحلی نوجوانان به مسابقات کشوری برای اولین بار در استان اشاره کرد و گفت: تیم های منتخب نوجوانان، جوانان ، امید آقایان نیز به مسابقات کشوری اعزام شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار