تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۰۰۸۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاده های رامشیر به ماهشهر و اهواز دوبانده می‌شوند
مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان به همراه منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی رامهرمز و رامشیر، آخرین وضعیت مسیرها و جاده های شهرستان رامشیر را بررسی کردند.
  رضا رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان به همراه ابراهیم متینیان منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی رامهرمز و رامشیر، آخرین وضعیت مسیرها و جاده های شهرستان رامشیر را بررسی کردند.

در این بازدید ک مقرر شد با تغییرات صورت گرفته در پیمانکاری مسیر سه راهی سرانجام به سه راهی رامهرمز در امر آسفالت محور نامبرده تسریع عمل صورت پذیرد.

همچنین علاوه بر آن، 21 کیلومتر از محور رامشیر-اهواز به دو قطعه 10 و 11 کیلومتر تقسیم شود که قطعه اول از محل اعتبارات استانی امسال و از طریق مناقصه واگذار و اجرا شود.و قطعه دوم از محل اعتبارات ملی به وزارت راه و شهرسازی معرفی گردد.

در ادامه بازدیدهای میدانی مدیران استان و شهرستان از محورها و جاده های رامشیر، این بار نوبت به پر ماجرا ترین و پر حادثه ترین بخش این روزهای جاده ای شهرستان رامشیر رسید.

در بازدید صورت گرفته از محور پر ترافیک و پر خطر رامشیر-ماهشهر مقرر شد در سال جاری کار مطالعاتی این محور با سرعت انجام شود و رایزنی ها و پیگیری های لازم جهت تخصیص اعتبارات ملی برای کاهش مشکلات مردم صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تردد هزاران وسایل نقلیه عمومی و شخصی در طول شبانه روز از محور رامشیر به سمت بندرماهشهر، این محور را به موقعیت استراتژیک در سطح استان خوزستان و کشور تبدیل کرده است.

به علت محرومیت‌های شغلی و درمانی شهرستان رامشیر، جدا از تردد روزانه شهروندان رامشیری که به منظور اشتغال، مراجعات درمانی و سایر کارها به بندر ماهشهر تردد می‌کنند، حجم بالای تردد چشمگیر کامیون‌های حامل باربه مقصد بندر استراتژیک امام خمینی(ره) و منطقه ویژه اقتصادی در این جاده را رقم می‌زند که موجب شده جان بسیاری از شهروندان به علت یکطرفه بودن این محور با تهدیدات جدی رو برو شود و سالانه تعداد زیادی کشته، نقص عضو و مجروح به بار بیاورد و خانواده‌های بسیاری را عزادار کند.

همچنین محور رامشیر به سمت بندر ماهشهر (بندر امام) حدود 40کیلومتر است، تاقبل از راه اندازی آزادراه اهواز _بندرماهشهر یکی از محورهای اصلی و ترانزیتی استان بوده است و اکنون این محور به یکی از محورهای فرعی با ترافیک بالا تبدیل شده است.

باوجود وعده های انتخاباتی نمایندگان سابق و نارضایتی مردم رامشیر و رامهرمز از عملکرد نماینده کنونی در مجلس ، اکنون متینیان منتخب مردم رامشیر و رامهرمز برای رفع مشکلات مردم رامشیر پیش قدم شد و حسرت مردم را به امید تبدیل کرد.

رضا رضایی همچنین گفت: احداث باند دوم رامشیر به سمت بندرماهشهر توسط اداره کل راه وشهرسازی استان خوزستان و معاونت مهندسی ساخت وتوسعه راه ها و امور مهندسان ومشاوران به طور مورد مطالعه قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: جهت احداث باند دوم به طول ٣٣ کیلومتر و همچنین احداث پل منفرد صدمتری واقع در 5 کیلومتری رامشیر در این محور اعتبار اولیه بالغ بر 19 میلیارد تومان بدون تحصیل اراضی جهت ساخت نیازمند است.

 شهرستان رامشیر، بیش از 400 حلقه چاه نفت وجود دارد و این منطقه یکی از مناطق تولید عظیم نفت و گاز در جنوب غرب کشور است.اما از همه تولیدات نفت و گاز در شهرستان رامشیر، هیچ سهمی به اعتبارات جهت تکمیل و احداث پروژه های مختلف و محرومیت زدایی اختصاص نمی‌یابد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار