تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۲۰۰۸۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
غارتگران اشیای تاریخی در باغملک به دام افتادند
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: یک باند حفاری غیرمجاز در شهرستان باغملک منهدم شد.
 سرهنگ رامین مکناوی فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، عوامل انتظامی کلانتری ۱۲ شهر قلعه‌تل، حین گشت‌زنی با یک دستگاه خودروی سواری شخصی با ۵ نفر سرنشین مواجه شدند.

او با بیان اینکه سرنشینان این خودرو درحال حفاری غیرمجاز و جستجوی اشیای فرهنگی و تاریخی بودند، اظهار داشت: عوامل انتظامی بلافاصله وارد عمل شدند و نسبت به دستگیری حفاران اقدام کردند.

سرهنگ مکناوی به بررسی خودروی آنان و کشف و ضبط یک قبضه اسلحه کُلت کمری به همراه یک تیغه خشاب، ۲ عدد تیر جنگی، ۲ عدد آنتن بی‌سیم دستی و یک دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات آن اشاره و تصریح کرد: متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به یگان حفاظت مربوط دلالت و پرونده‌ای در این‌باره نیز تشکیل و سپس این متهمان تحویل مقامات قضایی شدند.

شهرستان باغملک، یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است که با شهرستان‌های رامهرمز، ایذه، مسجدسلیمان و شهرستان هفتکل از طریق بخش صیدون با استان کهگیلویه و بویر احمد هم‌مرز است. این شهرستان تقریباً در شرق استان خوزستان واقع شده است.


مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار