تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۰۰۸۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعطیلی ادارات و اصناف غیرضرور در خوزستان تمدید می‌شود؟
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان گفت: پس از انجام بررسی ها، تمدید تعطیلی‌ها یا اجازه فعالیت به اصناف غیرضرور اعلام خواهد شد.
 رضا نجاتی سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان گفت: با توجه به گسترش چشمگیر ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دستور اعمال محدودیت‌های اجتماعی و تعطیلی ادارات، بانک‌ها و اصناف غیرضروری را از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت تا دوشنبه ۲۹ اردیبهشت صادر کرد.

او هدف از اعمال تعطیلی را کاهش ابتلا به کرونا ویروس و مرگ و میر در استان عنوان کرد و افزود: دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ارزیابی‌هایی صورت خواهد گرفت و با توجه به آماری که از سوی دانشگاه علوم پزشکی ارائه خواهد شد، تصمیم بر تمدید تعطیلی‌ها یا اجازه فعالیت به ادارات، بانک‌ها و اصناف غیرضروری اتخاذ خواهد شد.

نجاتی برگزاری مراسم‌های عزاداری و عروسی‌ها را از جمله عوامل انتقال کرونا دانست و اظهار داشت: اگرچه اعمال محدودیت‌های اجتماعی و تعطیلات کار‌ها را سخت می‌کند، اما حفظ سلامت مردم در اولویت است و باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی میزان ابتلا به کرونا را کاهش دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی اصناف و مدیران به مصوبات ستاد مقابله با کرونا توجه نمی‌کنند و مردم، ادارات، شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند شکایات خود را به سامانه ۱۱۱ سامد استانداری خوزستان اطلاع رسانی کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن عید سعید فطر و برگزاری مراسمات خاص از سوی عشایر و قبایل عرب استان و احتمال طغیان مجدد این بیماری، از شهروندان خواهشمندیم عید امسال در خانه بمانند و از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عید را تبریک بگویند تا شاهد کنترل و قطع زنجیره کرونا در خوزستان باشیم.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: دوره اوج بیماری کرونا ویروس بین ۷ تا ۱۴ روز است و از فردا در غربالگری‌ها نتیجه تعطیلات نمایان خواهد شد.

جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز نیز درخصوص فعالیت اصناف و تخلفات صنفی در سطح این کلانشهر با اشاره به تعطیلی و پلمب روزانه ۹۰ واحد صنفی متخلف بیان داشت: در ۲ بازارچه کیان و صدف تخلفاتی مشاهده شده است که با توجه به سرپیچی برخی اصناف از قوانین و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، بازارچه صدف واقع در منطقه آخر آسفالت تعطیل خواهد شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار