تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۰۰۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توصیه به سران عشایر خوزستان برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در عید فطر
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از برگزاری جلسات مشترک با سران عشایر استان برای توصیه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در عید فطر خبر داد.

دکتر محمد علوی با اشاره به در پیش رو بودن عید فطر و لزوم خودداری از حضور در تجمعات و دید و بازدیدها برای پیشگیری از گسترش کرونا، اظهار کرد: در این راستا با سران عشایر، شیوخ و سازمان‌های مردم نهاد خوزستان جلساتی برگزار شده است. در این جلسات، وضعیت شیوع کرونا را تشریح کردیم و امیدواریم این افراد نیز مردم را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دعوت کنند.

وی افزود: باید توجه کرد در هر جامعه‌ای که بیماری کنترل شده است، فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ما مخالف برگزاری مراسم نیستیم اما مراسم باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با حداقل نفرات و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود تا هم مراسم عید فطر برگزار شده باشد و هم برای سلامتی جامعه مشکلی ایجاد نشود. شرایط باید به گونه‌ای باشد که به صورت ناگهانی موارد بیماری بیش از حد توان ما بالا نرود و به گونه‌ای نشود که نتوانیم خدمات درمانی را به اندازه کافی ارائه دهیم.

علوی بیان کرد: دید و بازدید به صورت گروهی و انبوه توصیه نمی‌شود. توصیه می‌شود مردم در عید فطر به دید و بازدید نروند و در نهایت، با رعایت فاصله‌گذاری و با حداقل نفرات به دید و بازدید بروند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: دید و بازدیدها باید با رعایت پروتکل‌ها، بدون حضور سالمندان و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی بدن و بیماری زمینه‌ای و زنان باردار و شیرده انجام شود. این افراد، گروه‌های پرخطر هستند و نباید در یک فضای بسته و در ازدحام حضور پیدا کنند. حضور این گروه‌ها، در چنین فضایی خطرناک است و ممکن است منجر به انتقال بیماری شود.

وی افزود: دید و بازدید و تبریک عید می‌تواند از طریق فضای مجازی انجام شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار