تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۰۰۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده وزیر بهداشت در خوزستان:
مهمترین عامل کنترل کرونا اصلاح رفتار اجتماعی است
  نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه مقابل با ویروس کرونا در خوزستان گفت:مهمترین عامل در بحث همه‌گیری ویروس کرونا و کنترل آن، رفتار اجتماعی و نوع نگرش مردم در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

علیرضا افشار   بیان کرد:بیشتر افراد مبتلا به کووید ۱۹ در آبادان و خوزستان افرادی هستند که با افراد بیمار تماس داشتند و یا در مکان‌های عمومی رفتار پرخطر داشتند.

وی افزود: برخی نیز به تناسب شغل خود فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده و از وسایل محافظت شخصی در برابر ویروس کرونا استفاده نکردند.

افشار گفت:انتظار داریم با توجه به وضع محدودیت‌ها در برخی از شهرستان‌های خوزستان که تعداد بیماران مبتلا به کرونا در آن زیاد است آمار کاهش باشد.

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه مقابل با ویروس کرونا در خوزستان ادامه داد:یکی از وظایف وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات و کمک مالی در این زمینه است هرچند وضعیت در آبادان مطلوب است ولی پیگیری می‌کنیم تا نیازها برای آینده نیز برطرف شود.

وی افزود:دانشکده علوم پزشکی آبادان اقدامات خوبی در زمینه تشخیص بیماران مبتلا به ویروس کرونا و درمان آنها انجام داده و اطلاعات، کمبودها و نیازهای این دانشکده در بحث مقابله با کرونا جمع‌آوری شده و به وزیر بهداشت منتقل خواهد شد.

تعداد بیماران کرونایی ترخیصی در آبادان افزایشی است

افشار افزود:خوشبختانه تعداد بیماران ترخیصی مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان طالقانی آبادان افزایشی است و این خبر خوبی در این زمینه است.

به گزارش ایرنا علیرضا افشار نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خوزستان در جریان سفر به آبادان، روز دوشنبه وضعیت بیماری کرونا را در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان برررسی، و از نزدیک با روند درمان بیماران در بیماستان طالقانی آبادان آشنا شد.

بیمارستان طالقانی آبادان محل بستری و درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان است. 

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار