تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۰۰۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیماریابی درخوزستان۳ برابر شده است/ افزایش ۵۰درصدی مبتلایان کرونا
 استاندار خوزستان، بیماریابی قوی‌تر و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم را دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر دانست.

 غلامرضا شریعتی  در مورد وضعیت استان خوزستان از نظر ابتلاء به ویروس کرونا گفت: وضعیت تاکنون قرمز نشده بود و در چند روز اخیر تعداد بیماران کرونایی این استان افزایش پیدا کرد که البته بیشترشان بیماران سرپایی هستند که با بیماریابی قوی‌تر ما پیدا می‌شوند.

شریعتی بیان کرد: حال عمومی آنان معمولاً خوب است اما هر بیمار جدیدی که تستش مثبت شد، اطرافیانش را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم. البته خود بیماران نیز افزایش پیدا کرده و حدود ۵۰-۶۰ درصد افزایش داشته‌ایم ولی بیماریابی ما سه برابر شده است.

استاندار خوزستان در مورد دلایل افزایش تعداد بیماران در روزهای اخیر گفت: علت اصلی این موضوع، بیماریابی قوی‌تر ماست؛ آزمایشگاه‌های تشخیص ما از یک آزمایشگاه به پنج آزمایشگاه افزایش پیدا کرده و تست‌های بیشتری انجام می‌دهیم. همین مسئله سبب شده است که افراد را در زمان نهفتگی بیماری شناسایی کنیم.

شریعتی ادامه داد: علت دوم دیگر نیز به عدم رعایت فاصله اجتماعی توسط مردم برمی‌گردد که باعث شده است تعداد بیماران افزایش یابد.

وی در مورد تمهیدات برای کاهش بیماران تاکید کرد: یک سری محدودیت‌هایی ایجاد کردیم و به نوعی بازگشت به عقب داشتیم. تلاش کردیم که فاصله‌گذاری در ادارات و اصناف بیشتر شود و امیدواریم که به تدریج تعداد بیماران ما کاهش پیدا کند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار