تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۰۰۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۴میلیون و ۸۵۰هزار تن محصول کشاورزی از بنادر خوزستان وارد شد
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:۱۴میلیون و ۸۵۰هزار تن محصولات و فرآورده‌های کشاورزی سال گذشته از بنادر خوزستان وارد کشور شد که نسبت به سال پیش از آن حدود ۱۵درصد افزایش داشت.

محمد قاسمی نژاد افزود: گندم ، برنج ، سویا ، دانه‌های روغنی ، جو ، روغن خام ، کنجاله ، ذرت و شکر از مهمترین اقلام کشاورزی وارداتی از بنادر خوزستان بوده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۵درصد حجم واردات محصولات کشاورزی از طریق بندر امام خمینی(ره)وارد کشور شده گفت: محصولات وارداتی به مناطق مختلف کشور ارسال شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: همه واردات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی به صورت فله ترخیص شده است.


صادرات ۲۲۵هزار تن محصولات کشاورزی خوزستان
قاسمی نژاد بیان کرد: همچنین پارسال ۲۲۵هزار تن محصولات کشاورزی تولیدی خوزستان از پایانه‌ها و مراکز قرنطینه خرمشهر، آبادان، اهواز، شادگان، بازارچه مرزی چذابه و هندیجان به خارج از کشور صادر شد.
به گفته وی بیشتر محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و دامی خوزستان به کشورهای عراق ، کویت ، عمان ، قطر و امارات متحده عربی صادر شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان ، میزان ترانزیت محصولات کشاورزی از پایانه‌های صادراتی خوزستان را نیز ۱۰۰هزار و ۷۰۰ تن بیان کرد.
به گفته قاسمی نژاد، پارسال صادرات بسیاری از اقلام کشاورزی و نهاده‌های دامی خوزستان به دلیل تحریم‌ و نیز ضرورت حفظ امنیت غذایی کشور ممنوع بود.   
وی افزود: پارسال میزان صادرات و ترانزیت محصولات کشاورزی از پایانه‌های خوزستان به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته بودن مرزهای تجاری در بهار ۱۳۹۸ به دلیل وقوع سیل، کاهش محسوسی داشت.
وی ادامه داد: به منظور مبارزه علیه عوامل خسارت‌های انباری در محصولات کشاورزی صادراتی و وارداتی ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ تن محصولات ضدعفونی شد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی به ارزش بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار