تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۰۰۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشدید اقدامات بهداشتی در پیک بیماری‌های روده‌ای در خوزستان
  مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان از فرصت دو هفته ای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای تشدید لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز خبر داد.

فرهاد صفدری اظهار کرد: در حال حاضر در پیک اول بیماری‌های روده‌ای قرار داریم و هر ساله شورای سلامت خوزستان در این بازه زمانی، در مصوباتی بر لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تاکید دارد. با توجه به شرایط شیوع کرونا در خوزستان، بر اساس مصوبه جلسه اخیر شورای سلامت، لایروبی و آهک‌پاشی (با شیرآهک ۲۰ درصد) جوی‌های روباز، باید توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها انجام شود.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص کنونی خوزستان و لزوم توجه دستگاه‌های ذی‌ربط به پاکسازی آلودگی‌های محیطی از جمله جوی‌های روباز، طبق مصوبه شورای سلامت لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز باید به صورت تشدید یافته انجام شود.

صفدری تصریح کرد: در این راستا جلسه هماهنگی با حضور نمایندگان شهرداری‌ها و بخشداری‌ها برگزار و مقرر شد جدا از کاری که تاکنون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام داده‌اند، اقدامی مجدد در دو هفته آتی به منظور لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز در خوزستان انجام شود.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: طبق گزارش‌های فعلی، کار در حال انجام است و نتیجه نهایی عملکرد در دو هفته آینده مشخص خواهد شد.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار