تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۰۰۹۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک قلاده توله خرس تحویل اداره محیط زیست باغملک شد
یک قلاده توله خرس تحویل اداره محیط زیست باغملک شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: یکی از عشایر ساکن در منطقه تنگ‌آبی قلعه تل یک قلاده توله خرس قهوه‌ای را به اداره محیط زیست تحویل داد.

سیدسعید موسوی اظهار داشت: این جوان طبیعت دوست که اهل روستای تکیه است، در روزهای گذشته این توله خرس را در ارتفاعات منگشت در منطقه تنگ‌آبی پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به اطلاعیه‌ها و هشدارهای داده شده از سوی اداره حفاظت محیط زیست مبنی بر دست نزدن به حیوانات و پرندگان در مناطق مختلف این جوان روستایی ابتدا از نزدیک شدن به این توله خرس خودداری کرده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک تاکید کرد: این جوان روستایی دوستدار طبیعت برای اطلاع از سلامت این توله خرس طی چند روز به محل زیست وی مراجعه کرده و پس از اینکه با گذشت پنج روز از مادر توله خرس خبری نمی شود توله خرس را به روستای محل زندگی خود منتقل کرده و  پس آن برای تیمار و نگهداری به اداره محیط زیست باغملک تحویل می دهد.

وی از تحویل این توله خرس در روزهای آتی به مرکز بازپروری دزفول خبرداد و تصریح کرد: با توجه به اینکه این توله خرس شیرخوار است باید مراقبت‌های اصولی روی آن انجام شود و پس از گذشت چندماه دوباره در همان منطقه مورد نظر رهاسازی خواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست باغملک در پایان گفت: از تمام روستاییان، عشایر، کوهنوردان و گردشگرانی که به مناطق مختلف به خصوص کوهستانها سفر می‌کنند تقاضا می‌کنیم از لمس کردن و نزدیک شدن به حیوانات و پرندگان خودداری کنند.

منطقه تنگ آبی در دامنه‌های کوهستان منگشت حوالی شهر قلعه‌تل قرار دارد و گونه‌های کمیابی مانند پلنگ و خرس در آن مشاهده شده است‌.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار