تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۰۰۹۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط حمل و نقل ‌برون‌شهری در خوزستان اعلام شد/ جزئیات
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: شرکت‌های مسافربری به‌منظور حفظ سلامت رانندگان، ملزم به دریافت وجه به صورت آنلاین و یا از طریق کارت های عابربانک هستند و از دریافت وجه به صورت نقدی خودداری کنند.
 فواد غزیعلی  اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رفع محدودیت تردد اتوبوس‌های مسافربری و تاکسی‌های بین‌شهری، شرکت‌های مسافربری ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

وی با تأکید بر اجتناب از استفاده حداکثری ظرفیت وسایل نقلیه در اتوبوس و تاکسی کرایه، افزود: محدودیت ظرفیت حمل مسافر توسط اتوبوس به‌منظور فاصله‌گذاری مناسب در اتوبوس‌ها با افزایش تعداد ناوگان و کاهش فواصل زمانی، رعایت فاصله مناسب حداقل یک متری بین مسافران و عدم تراکم افراد در اتوبوس رعایت شود.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: رانندگان با در نظر گرفتن حداکثر 3 مسافر با احتساب راننده در خودروهای تاکسی کرایه، لزوم استفاده از تجهیزات حفاظت فردی توسط راننده و مسافران، اجتناب از پذیرفتن مسافران با علائم بیماری در خودروهای برون‌شهری، گندزدایی مکرر سطوح و محل‌های تماسی، و ارائه بسته‌های بهداشتی به رانندگان و حتی‌المقدور به مسافران توسط شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر ازجمله نکات بهداشتی هستند که شرکت‌های مسافربری ملزم به رعایت آن‌ها هستند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: پایانه‌های مسافربری نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت کنند، و در سالن‌های پایانه‌های مسافربری نیز استفاده از سیستم تهویه و یا باز گذاشتن پنجره‌ها در قسمت‌های اداری و سالن‌ها به‌منظور تهویه مناسب،تهیه کنند.

وی بیان داشت: همچنین رعایت  1 تا 2 متر در ارائه کلیه خدمات مربوط به بازرسی رعایت شود، و تمام  پرداخت‌ها به‌صورت آنلاین، و کارت عابر بانک و  اجتناب از اخذ پول نقد و  فروش بلیط کاغذی در پایانه های مسافربری استان خودداری کنند

 غزیعلی اظهار کرد: در نظر گرفتن اقدامات جایگزین، تب سنجی مسافران و جلوگیری از ورود افراد دارای تب بالا ، فاصله‌گذاری بین افراد در صندلی‌های پایانه به‌صورت یک‌درمیان، و جلوگیری از تجمع افراد در این مکان و ضدعفونی و گندزدایی کردن مکان‌های مورد لزوم در پایانه‌ها باید رعایت شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار