تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۰۰۹۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید تضمینی گندم در خوزستان از یک میلیون تن گذشت
 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:خرید تضمینی گندم از ابتدای شروع عملیات برداشت این محصول راهبردی در خوزستان به رقم یک میلیون و ۸۰هزار تن رسید.

خدارحم امیری زاده  افزود: تاکنون ۳۱۰هزار محموله گندم خریداری شده به سیلوهای داخل و خارج استان حمل شده است.
برداشت گندم در خوزستان از بیستم فروردین ابتدا در مناطق جنوبی استان شروع شد و به فاصله چند روز برداشت در مناطق غربی ، مرکزی و جنوب شرقی خوزستان آغاز شد.
وی با بیان اینکه ۸۵ درصد بهای گندم خریداری شده توسط اداره کل غله و تعاون روستایی خوزستان به کشاورزان پرداخت شده است گفت: برای پرداخت بهای گندم مشکلی وجود ندارد.
پیک برداشت و خرید گندم در خوزستان حدود ۴۰روز است.پیش‌بینی شده حدود پنج میلیون تن محصول بهاره در خوزستان از جمله یک میلیون تن چغندرقند خریداری شود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه برداشت گندم غیر از مناطق سردسیری و مرتفع خوزستان در حال انجام است پیش‌بینی کرد تولید گندم خوزستان به ۱.۸میلیون تن برسد که از این میزان ۱.۵میلیون تن به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

خرید بیش از ۶۳هزار تن دانه روغنی کلزا
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تاکنون ۶۳هزار و۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا در خوزستان به نرخ تضمینی خریداری شده است.
امیری زاده با اشاره به اینکه میزان خرید دانه روغنی کلزا درمقایسه با سال زراعی گذشته ۸۰ درصد افزایش نشان می‌دهد پیش بینی کرد میزان خرید این محصول راهبردی در خوزستان به  رقم بی سابقه ۱۰۰ هزار تن برسد.
به گفته وی برداشت دانه روغنی کلزا و گندم در خوزستان به صورت همزمان شروع شده و هم اکنون در بیشتر مناطق خوزستان برداشت محصول کلزا ادامه دارد.
قیمت تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی ۲۵هزار ریال و دانه روغنی کلزا ۴۶هزار و ۶۰۲ ریال است.
اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با کمک تعاون روستایی مسوولیت خرید تضمینی ۲ محصول راهبردی گندم و دانه روغنی کلزا را برعهده دارد.
استان خوزستان قطب اصلی تولید گندم و کلزا در کشور است.خوزستان هشت سال متوالی است رتبه نخست خرید تضمینی گندم را دارد.
خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال و عمل آوری بیش از ۱۲۸نوع محصول ، از لحاظ میزان تولید و تنوع آن مقام نخست کشور را دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار