تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۰۰۹۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتصال ۱۴۶ روستای خوزستان به شبکه ملی اطلاعات
  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: ۱۴۶ روستا در استان خوزستان به شبکه ملی اطلاعات پیوستند و پوشش تلفن همراه برای آن ها فراهم شد.

علی صالح نساج اظهار کرد: به منظور کاهش شکاف دیجیتالی بین اقشار جامعه خصوصا در مناطق روستایی محروم و کمتر توسعه یافته، وزارت ارتباطات اقدام به تعریف و اجرای پروژه های USO یا خدمات عام اجباری کرده است.

وی افزود: خدمات عمومی اجباری (Universal Services Obligation)، یک الزام جهانی است که بر عهده دولت ها گذاشته شده است تا امکان استفاده از سرویس های مخابراتی، فناوری اطلاعات و پستی را برای مردم همه مناطق فراهم کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان تصریح کرد: بر این اساس در هر نقطه که صرفه اقتصادی برای شرکت های خصوصی مخابراتی وجود ندارد، دولت ها باید این سرویس را برای مردم فراهم کنند.

صالح نساج ادامه داد: این الزام به خاطر این است که دسترسی به خدمات ارتباطی برای کلیه مناطق کشور خصوصا روستاها و نواحی دورافتاده که ارائه خدمات به آن ها صرفه اقتصادی ندارد، تضمین شود.

وی ادامه داد: در تاریخ ۲۸ اردیبهشت و همزمان با روز جهانی ارتباطات، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون اول رییس جمهور، به صورت ویدیو کنفرانس پوشش شبکه ملی اطلاعات برای ۱۵۷۸ روستای کشور فراهم شد که از این تعداد ۱۴۶ روستا مربوط به استان خوزستان بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان بیان کرد: با توجه به راه اندازی این طرح، دسترسی این تعداد روستا به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با ادامه روند اجرای پروژه های USO بخش زیادی از روستاهای مناطق محروم استان خوزستان از نعمت پوشش تلفن همراه با دسترسی مکالمه و دیتا (تکنولوژی ۳G/۴G) بهره مند خواهند شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار