تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۰۰۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع روزانه ۲ هزار ماسک توسط گروه‌های جهادی در آبادان
 رییس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت: روزانه ۲هزار ماسک در سه کارگاه توسط نیروهای جهادی تولید و بین ادارات، ماموران انتظامی، مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و نیازمندان به رایگان توزیع می‌شود.

مکی یازع بیان کرد:تاکنون بیش از ۱۰ هزار ماسک در سه کارگاه مرکزی نیروهای جهادی و ۱۰ کارگاه خانگی با نظارت دانشکده علوم پزشکی آبادان تولید شده است.

وی بیان کرد: به منظور افزایش تولید ماسک در آبادان هشت دستگاه چرخ خیاطی و یک قیچی برقی و لوازم مورد نیاز خریداری، و پس از ماه مبارک رمضان نیز یک کارگاه تولیدی ماسک با نظارت دانشکده علوم پزشکی آبادان راه‌اندازی خواهد شد.

یازع ، از توزیع پنج هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان در شب‌های احیا در مناطق محروم و کمتربرخوردار آبادان اشاره کرد و ادامه داد: روزانه یکهزار پرس غذای گرم بین نیازمندان آبادان و روستاها توزیع شده است.

وی به آماده‌سازی سه هزار بسته غذایی برای توزیع در مرحله سوم کمک‌ مومنانه پس از ماه مبارک رمضان به آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا اشاره کرد و گفت:این بسته‌ها شامل یک کیسه برنج، روغن، ماکارونی، لوبیا چیتی، حبوبات، رب گوجه، شکر، آرد برنج، مایع دستشویی ، پیاز ، سیب زمینی و مرغ است که بین نیازمندان در آبادان، خرمشهر و شادگان توزیع خواهد شد.

یازع افزود: به منظور هماهنگی با موسسات خیریه و تامین نیازمندان یک فهرست سه هزار نفری از خانواده‌های نیازمند در آبادان، خرمشهر و شادگان تهیه شده و پس از ماه مبارک رمضان کمک‌های مومنانه انجام می‌شود.

وی گفت: به منظور ضدعفونی اماکن عمومی روزانه چهار گروه برای ضدعفونی ادارات، بازارها و مرکز بهداشتی با هماهنگی دانشکده علوم پزشکی آبادان فعالیت دارند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار