تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۰۰۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توقیف محموله سوخت قاچاق در آبهای ماهشهر
  فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر با رصد اطلاعاتی موفق شدند یک محموله ۷۷هزار لیتری سوخت (گازوییل) قاچاق را روز سه‌شنبه در آبهای منطقه توقیف کنند.

سردار لطف‌علی پاکباز  افزود: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله سوخت را با ۲ چتری شناور از طریق آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس به خارج از کشور قاچاق کنند که با هوشیاری ماموران دریابانی ، موفق به این کار غیرقانونی نشدند.
وی گفت:ماموران دریابانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محیط زیستی ، محموله سوخت قاچاق را به یکی از پایگاه‌های دریابانی انتقال و به نماینده شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران تحویل دادند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه این چهارمین محموله سوخت قاچاق است که حین خروج از آبهای ساحلی خوزستان و سرزمینی جمهوری اسلامی ایران توسط ماموران دریابانی توقیف می‌شود بر برخورد قاطعانه و بدون ملاحظه با قاچاق سوخت تاکید کرد.
سردار پاکباز درادامه به روند کاهشی قاچاق سوخت در۲ ماه اخیر به علت شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت جهانی فراورده‌های سوختی اشاره کرد و افزود: دریابانی بر اساس وظیفه ذاتی خود در صف مقدم مبارزه با قاچاق سوخت و کالا قرار دارد.

این سومین محموله سوخت قاچاق است که امسال در آبهای ساحلی ماهشهر کشف و توقیف می‌شود.
ماموران دریابانی خوزستان پارسال حدود یک میلیون و ۴۶۵هزار لیتر سوخت قاچاق را در مناطق ساحلی و آبهای شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط کردند.

تفاوت قیمت داخلی سوخت با بهای بین المللی آن ، زمینه را برای سودجویی قاچاقچیان برای تاراج این سرمایه ملی ارزشمند فراهم کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار