تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۰۰۹۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعداد آزمایشات کرونا در خوزستان بیش از پنج برابر افزایش یافت
  نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه مقابل با ویروس کرونا در خوزستان گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها و بهره گیری از تجهیزات موجود، تعداد آزمایشات تشخیص ویروس کرونا در خوزستان به بیش از پنج برابر افزایش یافت.

 علیرضا افشار روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در مرکز مدیریت و کنترل حوادث خوزستان بیان کرد: در نتیجه آمار شناسایی و مبتلایان قطعی افزایش پیدا می‌کند و بر کنترل بیماری، جلوگیری از شیوع و ارایه خدمات تاثیر می‌گذارد و دستاورد آن کاهش موارد جدید و رفتن بیماری به سمت سیر نزولی خواهد بود.

وی افزود: بیماریابی و غربالگری یکی از اقدامات خوب به ویژه در روزهای گذشته در خوزستان است که کمک می کند درروزهای آینده شاهد کاهش ابتلا و موارد بستری و عوارض آن باشیم.

افشار ادامه داد: شناسایی موارد آلوده و کنترل رفت و آمد بیماران از انتقال بیماری جلوگیری می‌کند و به دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با کرونا برای کنترل عوارض و جلوگیری از شیوع آن یاری می‌رساند.

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه مقابل با ویروس کرونا در خوزستان  گفت: ظرفیت برای بیماران بستری و نیازمند مراقبت ویژه در خوزستان و بخشی برای زمان بحرانی فراهم است و در چند روز گذشته به سرعت دستگاه‌های مورد نیاز از ظرفیتهای داخلی و وزارت بهداشت به سمت خوزستان ارسال شد و تا رفع نیاز ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: خوزستان در اردیبهشت در موارد ابتلا به ویروس کرونا روند صعودی پیدا کرد و در یکی دو هفته گذشته به وضعیت قرمز رسید که البته با توجه به رفتار ویروس و با باز شدن فضاهای مختلف و دغدغه معیشت، آموزش و تولید، این وضعیت  پیش‌بینی می‌شد.

افشار ادامه داد: اما روندی که وجود دارد خارج از کنترل و غیرعادی نیست و استان‌های مختلف به نوبت این تجربه را پشت سر گذاشته و خواهند گذاشت.

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه مقابل با ویروس کرونا در خوزستان مراتب سپاس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را خدمت همه سنگرداران کرونا که به گفته وی با حماسه آفرینی افزایش اعتماد عمومی را به دنبال داشتند ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: شرایط در رابطه با ویروس کرونا نه تنها در خوزستان بلکه در همه استان ها شکننده است و با تغییر رفتارهای پرخطر می‌تواند به سمت بدتر شدن حرکت کند اما با تمهیدات انجام شده و تلاش  حوزه سلامت امیدواریم در روزهای آینده خبرهای خوشی از مهار و کنترل این بیماری در خوزستان داشته باشیم.

هم اکنون پنج آزمایشگاه تشخیص کرونا در خوزستان کار تست و نمونه‌گیری بیماران و مبتلایان به این ویروس را انجام می‌دهند که به زودی تعداد آزمایشگاه‌ها به ۶ مورد می‌رسد.

برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا در خوزستان، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضروری از دوشنبه تا پایان هفته گذشته در ۹ شهرستان خوزستان شامل باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان تعطیل شدند و ۱۶ شهرستان شامل اهواز، کارون، باوی، رامهرمز، مسجد سلیمان، هفتکل، حمیدیه، دشت آزادگان، ماهشهر، هندیجان، دزفول، شوش، شوشتر، گتوند، آبادان و خرمشهر نیز تا دوشنبه هفته جاری تعطیل بودند.

ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار