تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۲۰۰۹۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ظرفیت تشخیص نمونه کرونا تا سه هزار مورد در اهواز
  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: ظرفیت پذیرش نمونه و تشخیص کرونا با راه‌اندازی چهارمین آزمایشگاه در اهواز به روزانه ۲ هزار مورد به صورت استاندارد و سه هزار مورد در شرایط بحرانی می‌رسد.

دکتر علی احسان پور  بیان کرد: آزمایشگاه‌های اهواز روزانه تا ۵۰۰ مورد ظرفیت پذیرش و تشخیص نمونه کرونا را دارند.

وی افزود: با راه‌اندازی آزمایشگاه جدید تشخیص کرونا در اهواز تعداد آزمایشگاه‌ها به ۶ مورد در خوزستان و چهار مورد در اهواز افزایش می‌یابد.این آزمایشگاه به مناسبت عید سعید فطر راه اندازی می‌شود.

احسان پور ادامه داد: چهار آزمایشگاه اهواز شامل یک رفرانس اولیه و سه آزمایشگاه در بیمارستان شفا و شهرستان‌ها در دزفول و آبادان فعال است و در شوشتر و بهبهان نیز در مراحل آخر راه‌اندازی است و در مرحله بعد آزمایشگاه‌های موجود را ارتقا می‌دهیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز گفت: حدود ۳۰۰ نفر از کادر درمان و بهداشت در خوزستان به کرونا مبتلا شدند که بیشتر مبتلایان قرنطینه خانگی شدند.

برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا در خوزستان، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضروری از دوشنبه تا پایان هفته گذشته در ۹ شهرستان خوزستان شامل باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان تعطیل شدند و ۱۶ شهرستان شامل اهواز، کارون، باوی، رامهرمز، مسجد سلیمان، هفتکل، حمیدیه، دشت آزادگان، ماهشهر، هندیجان، دزفول، شوش، شوشتر، گتوند، آبادان و خرمشهر نیز تا دوشنبه هفته جاری تعطیل بودند.

ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار