تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۰۰۹۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۱ اردیبهشت ماه آخرین فرصت سرمایه گذاری در صندوق مالی یکم
  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: مهلت ثبت نام در صندوق سرمایه گذاری مالی یکم (ETF) تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری است.

  محسن کاویانی سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: هر ایرانی دارای کدملی حتی در صورت اقامت در کشورهای دیگر بدون محدودیت سنی می تواند تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری با حداقل یکصد هزار ریال و حداکثر ۲۰ میلیون ریال سرمایه نسبت به پذیره نویسی در این صندوق اقدام کند.

وی گفت: در این مرحله از نام نویسی با توجه به تأکید دولت مبنی بر مردمی شدن اقتصاد تنها افراد حقیقی مجاز به ثبت نام هستند.

کاویانی ادامه داد: بازار بورس یک بازار شناور است و دولت می توانست از طریق آن اقدام کند ولی چون هدف تشکیل صندوق مردمی شدن اقتصاد و دسترسی سریعتر مردم به بازار سرمایه است، دولت سهام خود را از طریق ETF ارائه داده است و برای خرید سهام در بورس نیاز به دریافت کد سهام از سامانه سجام است ولی برای خرید سهم از این صندوق داشتن کدملی کفایت می کند.

وی افزود: مردم علاقمند به خرید سهام از این صندوق می توانند با مراجعه به ۱۳ بانک از جمله ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه، صادرات، پارسیان، پاسارگارد، اقتصاد نوین، ملت، تجارت و صندوق قرض الحسنه مهر ایران و یا غیرحضوری نسبت به خرید خود اقدام کنند.

وی گفت: خرید با استفاده از اپلیکیشن آپ و سامانه های الکترونیکی بانک ها نیز امکان پذیر است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری مطرح شدن بحث صندوق یکم و سهام عدالت با هم تلاقی داشت ولی هیچ ارتباطی با هم ندارند.

وی گفت:  سهام عدالت قبلا به حدود ۵۰ میلیون نفر از مردم تعلق گرفته بود که در آینده نزدیک مدیریت این سهام به خود مردم واگذار می شود.

وی با اشاره به واریز سوددهی صندوق از شرکت های کارگزار به حساب مردم بیان کرد: خرید سهام از این صندوق دارای ریسک سرمایه گذاری بسیار پایینی است و یک سود تضمینی خوبی را می توان برای مردم متصور شد.

کاویانی با اشاره به اینکه سهام این صندوق متعلق به دولت است، بیان کرد: شرکت های بورسی خوزستان هم اگر قصد سرمایه گذاری داشته باشند، سراغ بانک های عامل همین صندوق می روند، پس سهام ارزشمندی در صندوق قرار دارد ولی دولت فروش آن را برای اشخاص حقیقی مجاز دانسته است.

وی ادامه داد: نماد صندوق برای پذیرش از طریق کارگزاری ها نیز دارایی یکم است که افراد دارای کد بورسی می توانند تا مهلت مقرر (۳۱ اردیبهشت) همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ نسبت به خرید سهام اقدام کنند ومتقاضایان برای فروش سهام نیز از دو ماه بعد خرید می توانند با دریافت کد احراز هویت نسبت به اخذ کد بورس و بعد فروش اقدام کنند.

کاویانی بیان کرد: زمان شروع پذیره نویسی از ۱۴ اردیبهشت ماه آغاز شد و زمان پایان آن نیز ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین شده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت و در راستای اجرای تبصره ۲ قانون بودجه ۹۹ قصد دارد که باقیمانده سهام خود را در صندوق واسطه گری یکم متشکل از سه بانک ملت، تجارت و صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی امین واگذار کند.

صندوق سرمایه گذاری مالی یکم یا همان ETF با هدف جمع آوری نقدینگی های خرد و آشنایی مردم با بازار سرمایه که بین دیگر بازارهای مالی سود خوبی هم داشته از دیگر اهداف تشکیل این صندوق هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار