تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۰۰۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
مردم اندیکا از گاز، جاده و مخابرات بهره مند می شوند
 استاندار خوزستان گفت: آسفالت ۴۰ کیلومتر راه روستایی ، نصب ۶ سایت مخابراتی و گازرسانی در اندیکا در حال اجراست و در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسند.

 غلامرضا شریعتی سه شنبه در نشست بررسی موضوع توسعه پایدار منطقه محروم اندیکا در قالب طرح ملی توسعه پایدار ۳۱ شهرستان محروم کشور در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: مقرر شده است که در هفته دولت امسال نیمی از مردم شهرستان اندیکا از نعمت گاز برخودار شوند.

وی افزود: همچنین برای پوشش مناسب شبکه تلفن همراه و اینترنت مقرر شده که ۱۳ سایت مخابراتی در این منطقه نصب شود که هفت سایت راه اندازی شده و ۶ سایت دیگر در هفته دولت امسال راه اندازی خواهند شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه جاده، مهم ترین زیرساخت توسعه در هر منطقه است ادامه داد: همچنین در هفته دولت امسال از ۴۰ کیلومتر جاده سازی در اندیکا بهره برداری خواهد شد.

شریعتی اظهار داشت: برای رفع محرومیت از شهرستان اندیکا و ایجاد توسعه پایدار در این منطقه مدیران استان باید در تخصیص اعتبار به این شهرستان توجه خاص داشته باشند.

وی گفت: برخی مدیران به درستی تقسیم اعتبار انجام نمی دهند و در مواردی پروژه های مهم در استان را  رها می کنند. استاندار خوزستان بیان کرد: طرح هادی روستایی و ایجاد جاده و پل در مناطق کوهستانی مثل اندیکا باید هر چه زودتر انجام شود چون در زمان بارش باران و برف مردم برای تردد با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه  یکی از مواردی که در توسعه اندیکا تاثیر گذار است داشتن مدارس استاندارد است افزود: ۲۰۰ مدرسه در این منطقه وجود دارد که ۵۰ درصد آن نیاز به تخریب و نوسازی دارند و متاسفانه عمده مدارس اندیکا سنگی و تخریبی است. شریعتی بیان کرد: یکی از راه های برچیدن مدارس سنگی و چادری استفاده از کلاس های کانتینری است که هفته آینده با کمک سپاه تعدادی کلاس کانتینری به این منطقه ارسال خواهد شد.

وی افزود: در مجموع ۳۰ روستا در اندیکا از نعمت برق برخوردار نیستند که امسال ۲۲ روستای آن برق دار خواهند شد و برای هشت روستای دیگر نیز از محل اعتبارات دهیاری ها پنل خورشیدی برای تامین برق خریداری خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: مدیران استان باید برنامه ریزی کنند به طوریکه هر هفته یکی از مدیران به این شهرستان سفر کنند و شرایط کاری خود را رصد کنند.

ادارات اندیکا بدون کارمند هستند

استاندار خوزستان بیان کرد: مردم اندیکا از وضعیت ادارات این شهرستان ناراضی هستند .

وی گفت: اغلب کارمندان ادارات در این شهرستان در محل کار خود حضور ندارند و همین موضوع باعث شده تا مردم برای انجام کارهای اداری خود با مشکل مواجه شوند.

شریعتی اظهار داشت: یکی از عوامل عقب ماندگی این منطقه حضور نداشتن کارمندان در ادارات است.

استاندار خوزستان افزود: برای ایجاد اشتغال و توسعه در این شهرستان باید مشاغل خرد و خانگی و صنایع دستی ، دامپروری و گردشگری را در اندیکا رونق داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز  در ادامه این نشست بیان کرد: از سال ۹۷ تا کنون جلسات متعددی برای اجرای طرح توسعه پایدار اندیکا آغاز شد و مصوباتی را برای رفع محرومیت در این منطقه انجام گرفت که متاسفانه هیچ کدام از این مصوبات عملیاتی نشد.

نوراله حسن زاده بیان کرد: مقرر شده که ۲۰واحد صنعتی متناسب با این شهرستان راه اندازی شود و برای افراد بومی منطقه ایجاد اشتغال شود.

وی گفت: در اندیکا ۲ سد وجود دارد اما آب خوردن مناسب در این شهرستان نیست و جاده های روستایی در این شهرستان شرایط بسیار بدی دارند .

حسن زاده افزود:۵۰ درصد جمعیت این شهرستان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی هستند که برای خودکفایی این جمعیت در اندیکا مشاغلی را ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: ۱۱۴ طرح از توسط بنیاد برکت در این شهرستان ایجاد شده است که با توجه به محرومیت منطقه نیاز به ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بیشتر است.

۳۱ شهرستان در کشور به عنوان مناطق محروم و کم برخوردار معرفی شدند که در خوزستان اندیکا به عنوان منطقه محروم تعیین شده است.

طرح ملی توسعه پایدار برای برطرف کردن فقر و محرومیت در این ۳۱ شهرستان توسط وزارت کشور عملیاتی شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار