تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۰۰۹۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باغ‌موزه آبادان برای افتتاح ویدئو کنفرانسی از سوی رییس جمهوری آماده‌است
 مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت:رییس جمهوری سوم خرداد همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر باغ موزه دفاع مقدس آبادان را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌کند.

  شهاب صدیقی سه‌شنبه در نشست هماهنگی افتتاح باغ موزه دفاع مقدس آبادان گفت:همزمان با افتتاح باغ موزه دفاع مقدس شرکت پالایش نفت آبادان در سوم خرداد عملیات احداث یادمان شهدای گمنام دارخوین که تاکنون ناشناخته مانده است آغاز خواهد شد.

وی به خاکسپاری ۲ شهید گمنام در دارخوین شادگان اشاره کرد و ظهار داشت: یادمان شهدای گمنام دارخوین بر اساس نقشه و تقسیم کار با هماهنگی استانداری و فرمانداری شادگان با استفاده از اعتبارات ملی و استانی احداث می‌شود. 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در این نشست با بیان اینکه آبادان پیشانی جنگ بود و افتتاح موزه دفاع مقدس در آن یک امر لازم است گفت: باغ موزه دفاع مقدس آبادان یک مکان مناسب برای بازگو کردن رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

سیدزین العابدین موسوی افزود:با تلاش و پیگیری انجام شده و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی باغ موزه دفاع مقدس با حضور ریاست جمهوری، مقامات محلی و استانی از طریق ویدئوکنفرانس در سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح خواهد شد.

موسوی در ادامه گفت: رونق گردشگری دفاع مقدس علاوه بر نقش فرهنگی و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم این منطقه نقش خواهد داشت.

وی اظهار داشت: ساختمان های ترکش خورده باقی مانده از جنگ تحمیلی اطراف این موزه در حاشیه اروندرود ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگران دفاع مقدس پس از رفع بیماری کرونا در آبادان است.

امام جمعه آبادان نیز در این نشست گفت: باید نگاه ویژه‌ای به موزه دفاع مقدس آبادان شود تا ارزش‌های دفاع مقدس در این خطه شهیدپرور حفظ شوند.

 حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور افزود: شهرستان آبادان هشت سال جنگ تحمیلی خط مقدم جبهه بود و جای جای این شهرستان نماد حوادث و حماسه های بزرگ و مهم بوده است.

به گزارش ایرنا موزه دفاع مقدس آبادان با ۲۷ هکتار مساحت در منطقه بِریم یکی از مکان‌های منحصر به فرد و دست نخورده سال‌های دفاع مقدس در حاشیه اروندرود می‌باشد که عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار