تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۰۱۰۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مضیف شیوخ شادگان در ایام عید فطر تعطیل است
 امام جمعه شادگان گفت: مضیف شیوخ شادگان به منظور حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در ایام عید فطر تعطیل است.

 حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی روز چهارشنبه در نشست با سران شیوخ طوایف شهرستان شادگان بیان کرد: مردم باید برای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، فاصله مناسب در روابط اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان خروج از خانه را جدی بگیرند.

وی رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را واجب دانست و افزود: رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره شیوع این ویروس توسط مردم ضروری است؛ شیوخ شهرستان شادگان به همین منظور از پذیرایی از اهالی عشیره خود در مضیف‌ها در ایام تعطیل عید سعید فطر خودداری می‌کنند.

 حجت‌السلام شرفی قطع زنجیره انتقال ویروس را نیازمند همکاری مردم دانست و بیان کرد: رعایت نکردن نکات بهداشتی و نبود فاصله‌گذاری اجتماعی باعث افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در شادگان شده است.

وی با تشکر از کادر درمانی به عنوان جهادگران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ادامه داد: عشایر منطقه و مردم در تعطیلات عید فطر از رفت و آمد و دید و بازدید صرف‌نظر کنند.

در این نشست سران عشایر و طوایف شهرستان شادگان اعلام کردند مضیف پذیرایی خود را در ایام عید سیعد فطر خواهند بست.

 برپایی مجالس جشن و شادی همراه با مدیحه سرایی و شعرخوانی به زبان عربی از جمله آیین‌های عشایر خوزستان در روز عید سعید فطر است که در سال‌های گذشته باشکوه برگزار می‌شد.

ویروس کرونا در۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به طوریکه طبق گفته مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان هستند. 

ویروس کرونا که منشا آن چین است از اوایل اسفند گذشته در کشور و خوزستان مشاهده شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار