تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۲۰۱۰۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خانواده‌ای که در اتاقک آسانسور زندگی می‌کنند
خانواده‌ای که در اتاقک آسانسور زندگی می‌کنند

 منتشر شدن عکس‌هایی از زندگی یک خانواده در اتاقک آسانسور مسکن مهر ایذه در فضای مجازی، بازتاب زیادی داشته است.

رییس اداره بهزیستی ایذه  درباره وضعیت این خانواده گفت: پس از اطلاع‌رسانی از سوی مردم، تیم تخصصی بررسی اورژانس اجتماعی شهرستان به این ساختمان اعزام شد.

سعادت سواری افزود: با بررسی انجام‌شده مشخص شد که این مادر و پسر، کسانی هستند که چند ماه پیش در یک فضای مربوط به میوه فروشی زندگی می‌کردند.

وی ادامه داد:در آن زمان با پیگیری انجام شده توسط بهزیستی، مساعدت نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی و همکاری اداره راه و شهرسازی یک باب منزل مسکونی سازمانی در اختیار این مادر و پسر قرار گرفت.

وی افزود: پس‌ از گذشت چند ماه، به دلایلی اداره راه و شهرسازی این منزل مسکونی را از این افراد پس گرفت و اکنون آنها در اتاقک آسانسور مسکن مهر ایذه گذران زندگی می‌کنند.

سواری با بیان اینکه این خانواده شرایط زیرپوشش قرار گرفتن توسط بهزیستی را ندارند گفت: پسر خانواده حدود ۳۰ سال سن دارد و از لحاظ جسمی هیچ‌ مشکلی بابت کار و کسب درآمد ندارد.

وی با بیان اینکه متأسفانه این خانواده به مواد مخدر معتاد شده‌اند ادامه داد:در صورت تمایل آنها به ترک، تمام هزینه کمپ از سوی بهزیستی پرداخت خواهد شد.

شکایت همسایگان دلیل پس گرفتن منزل مسکونی از مادر و پسر سرگردان

رییس اداره راه و شهرسازی ایذه در پاسخ به خبرنگار ایرنا در این باره گفت: برای واگذاری مسکن به این خانواده مشکلات زیادی داشتیم و با رایزنی فراوان توانستیم مجوز سکونت آنها در یک خانه سازمانی بگیریم.

سیامک رشیدی نیک افزود: پس از مدتی، همسایگان آنها بابت اقدامات نامتعارف مانند مصرف مواد مخدر و ... از این خانواده شاکی شدند و ما نیز در چند نوبت تذکرلازم را به آنها دادیم.

وی ادامه داد: با ادامه یافتن مشکلات و شکایت متعدد از سوی همسایگان، به ناچار و با هماهنگی مقامات قضایی شهرستان اقدام به تخلیه این منزل مسکونی کردیم.

رشیدی گفت: مشکل این مادر و پسر باید به روشی اصولی و با ترک اعتیاد حل شود؛ گروه‌های جهادی برای ساخت خانه اعلام آمادگی کرده‌اند در این صورت ما آمادگی همکاری با آنها برای واگذاری یک قطعه زمین و تهیه یک سرپناه را داریم.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار