تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۰۱۰۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سازمان فنی و حرفه‌ای وفرماندهی انتظامی خوزستان تفاهمنامه مهارت آموزی امضا کردند
  مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان گفت: تفاهمنامه مهارت آموزی ،توانمند سازی و ارتقای مهارت کادر وظیفه در دوره خدمت وظیفه عمومی روز چهارشنبه بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان‌ عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان امضا شد.

عبدالنبی سواعدی  اظهار داشت: خدمت وظیفه عمومی فرصتی برای مهارت آموزی و توانمندسازی سربازان برای اشتغال پذیری در بدو ورود جوانان به اجتماع و بازار کار است.

وی افزود: فراهم نمودن فرصت‌های شغلی از طریق آموزش‌های مهارتی در محیط کار واقعی، افزایش بهره‌وری کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از اوقات فراغت آنان، استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به اشتغال پذیری و تسهیل ورود به بازار کار از اهداف انعقاد این تفاهمنامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: طراحی،تدوین،برنامه ریزی و برگزاری دوره‌های مهارت افزایی کادر وظیفه، انجام مشاوره آموزشی و هدایت شغلی، برگزاری آزمون‌های کتبی و عملی و اعطای گواهینامه مهارت و صلاحیت حرفه‌ای، تدوین استانداردهای آموزشی و شغلی مورد نیاز نیروهای مسلح، برگزاری مسابقات المپیاد مهارت در بین کادر وظیفه، تجهیز و توسعه کارگاه‌های آموزشی و تامین مواد مصرفی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، بررسی و احراز صلاحیت و صدور مجوز مربیان از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان می‌باشد.

وی بیان کرد: نیازسنجی آموزشی و برنامه‌های درسی و راه‌اندازی رسانه‌های آموزشی از تعهدات سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خوزستان است.

سواعدی گفت: اجرای برنامه مهارت افزایی برای تسهیل اشتغال کادر وظیفه نیروهای مسلح ناحیه انتظامی از جمله مهمترین برنامه‌های ما در سال جاری است و تمدید آن منوط به رضایت و توافق طرفین در سال‌های آتی خواهد بود.

به گزارش ایرنا در سال گذشته ۶ هزار و ۷۳۸ سرباز، دوره‌های آموزش فنی و مهارتی را در پادگان‌های استان گذرانده و گواهینامه مهارتی دریافت کرده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار