تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۰۱۰۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارائه آموزش‌های مهارتی به ۶۷۳۸ سرباز در خوزستان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان با اشاره به ارائه آموزش‌های مهارتی به حدود ۶ هزار و ۷۳۸ سرباز، گفت: آموزش مهارت ویژه سربازان با هدف مهارت آموزی، توانمندسازی و ارتقای مهارت سربازان انجام می‌شود.

عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان و سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خوزستان با هدف مهارت آموزی، توانمندسازی و ارتقای مهارت سربازان منعقد شد. آموزش مهارت ویژه سربازان با همکاری ستاد نیروهای مسلح در سراسر استان انجام می‌شود. در برخی از شهرستان‌ها آموزش‌های تخصصی ویژه نیروهای مسلح نیروی انجام می‌شود که این آموزش‌ها شامل دوره‌های غواصی و عملیات زیرآب هستند.

وی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها آموزش‌های مرتبط با کشاورزی و تولید مانند زنبورداری و در برخی دیگر از شهرستان‌ها آموزش‌های فنی مانند الکترونیک، مکانیک خودرو و برق خودرو آموزش داده می‌شوند. برای این کار از بخشی از کارگاه‌های پادگان‌ها نیز به عنوان کارگاه‌های آموزش عملی در قالب کارآموزی در محیط کار واقعی استفاده می‌شود.  

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان افزود: سربازان علاوه بر اینکه دوره خدمت خود را می گذرانند، مهارتی نیز کسب می‌کنند تا پس از طی کردن دوران سربازی بتوانند وارد بازار کار شوند.

سواعدی با بیان اینکه در ارائه رشته‌های مختلف محدودیتی وجود ندارد، گفت: دوره‌های آموزشی در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به جوشکاری، تراشکاری، برق صنعتی، الکترونیک، برق ساختمان، تعمیرات خودرو، نجاری، کامپیوتر و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸، حدود ۶ هزار و ۷۳۸ سرباز در رشته‌های مختلف آموزش‌های مهارتی را طی کردند، عنوان کرد: در ستاد مشترک نیروهای مسلح مساله مورد تاکید این است که هر سرباز باید دارای یک مهارت باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار