تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۰۱۰۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۱ هزار تن گندم ازکشاورزان شادگان خریداری شد
  مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت:۲۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شادگان خریداری و تحویل تعاون روستایی شد.

خلیل منیعات  اظهار داشت:با پایان یافتن  عملیات برداشت گندم از گندمزارهای شادگان این میزان گندم از ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی توسط سه مرکز خرید در دهستان‌های بوزی، دارخوین و حسینی خریداری شده است.

وی با اشاره به بکارگیری ۱۴۸ کمباین مهاجر و بومی برای برداشت گندم در شادگان افزود: از این تعداد پنج کمباین بومی و ۱۴۳ کمباین مهاجر است که کار برداشت گندم شهرستان شادگان را به عهده داشتند.

منیعات تولید گندم سال زراعی گذشته را ۳۱ هزار تن عنوان کرد و افزود: در سال زارعی سالجاری محصول گندم به علت سرمازدگی و بیماری زنگ نسبت به سال زارعی گذشته کاهش یافته است و کشاورزان خسارت‌های زیادی را متحمل شدند.

وی شمار بهره‌بردار و کشاورز در شهرستان شادگان را ۲ هزار و ۸۰۰ عنوان کرد و گفت: کشاورزان شادگانی محصول گندم خود را بیمه کرده‌اند و هم اینک کارشناسان مربوطه در حال برآورد خسارت وارد شده به گندمزارهای شادگان هستند.
 آب و هوای گرم و مرطوب شهرستان شادگان سبب رواج محصولات گرمسیری در این ناحیه شده ‌است، گندم، خرما و برنج از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به شمار می روند. 
 زندگی اقتصادی مردم شادگان بر کشاورزی استوار است، از محصولات زراعی منطقه گندم، جو، شلتوک و صیفی جات اهمیت بیشتری دارند.علاوه بر این نخلستان ها از مهمترین منابع در آمدی مردم شادگان به شمار می روند. 
وجود ۲ رودخانه کارون و جراحی و بیش از ۵۷۷ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت، شادگان را از جمله مناطق مهم اقتصادی استان خوزستان تبدیل کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار