تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۰۱۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امیدواریم پایان تابستان امسال نیز برای کشاورزان «با حلاوت» باشد
استاندا خوزستان گفت: امیدواریم پایان تابستان امسال نیز برای کشاورزان «با حلاوت» رقم بخورد.
 ، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه نشست شورای کشاورزی استان گفت: این جلسه به منظور برنامه ریزی برای کشت تابستانه برگزار شده است. رهبر انقلاب امسال را با نام جهش تولید عنوان کردند و برنامه‌ها نیز باید بر همان اساس تدوین شود.

او با بیان اینکه پارسال «تابستان شیرینی» برای کشاورزان رقم خورد افزود: امسال نیز امیدواریم با برنامه ریزی و همت سازمان جهاد کشاورزی، آب و برق و معاونت عمرانی استانداری خوزستان بتوانیم کشت خوبی برای کشاورزان رقم بزنیم.

شریعتی بیان کرد: سناریو پیشنهادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان که بیشترین سطح زیر کشت را رقم خواهد زد، پذیرفته و مورد تصویب قرار گرفت. از کشاورزان نیز خواستاریم با این سازمان همکاری لازم را داشته باشند. آب را بر اساس مقدار تعیین شده به مصرف برسانند.

نماینده عالی دولت در خوزستان اظهار داشت: کشاورزان به نحوی عمل نکنند که برای تامین آب نوشیدنی با مشکل مواجه شده یا در پایین دست آب مورد نیاز محقق نشود. ۴۳۶ هزار هکتار برای کشت تابستانه در حوضه‌های آبریز در نظر گرفته شده است که رقم قابل ملاحضه‌ای نسبت به سال گذشته است.

غلامرضا شریعتی تصریح کرد: این اقدامات به منظور لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفته است، و ما در تامین آب پایین دست کمی ریسک پذیرفتیم. امیدواریم پایان تابستان، مجددا برای کشاورزان و برای امنیت غذایی کشور «با حلاوت» و پر از شکر نعمت باشد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و همچنین حساسیت دولت‌ها برای احتیاط در صادرات محصولات غذایی اذعان داشت: حمل و نقل بین کشور‌ها نیز سخت شده بنابراین باید برای تامین امنیت غذایی و رضایت حال شهروندان و کشاورزان بیشترین ریسک را می‌پذیرفتیم و انجام شد.

صحبت از افزایش کشت در استان خوزستان و بالا بردن تولیدات کشاورزی در حالی است که برخی از کشاورزان نسبت به نبود خریدار و همچنین برنامه ریزی برای کشت محصولات اعتراض دارند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار