تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۲۰۱۰۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
17 رسم جالب و عجیب از مراسمات عروسی در سراسر دنیا
 به گزارش وبسایت شادیما در بسیاری از کشورها برگزاری مراسم عروسی، تابع رسوماتی است که از گذشته های دور در بین مردمان آن کشور رواج داشته و تا به امروز منتقل شده اند. برخی از این رسومات مانند تراشیدن ریش آقای داماد توسط بهترین دوستش در روز عروسی و سپس خوردن عسل و بادام از دست مادرخانم بسیار شیرین و بامزه هستند و برخی مانند ممنوع بودن خنده برای عروس و داماد در روز عروسی شما را شوکه خواهد کرد! در این پست به بررسی رسومات مراسم عروسی در کشورهای مختلف خواهیم پرداخت.

17 رسم جالب و عجیب از مراسمات عروسی در سراسر دنیا

هند : حنای زیبای عروس و دوستان او

هندی ها رسم دارند قبل از عروسی ساعت ها وقت می گذارند در دستان عروس و دوستان او نقش هایی بسیار زیبا در دستان عروس و دوستان او می کشند.

کنگو : خندیدن تا اطلاع ثانوی ممنوع!

مراسم عروسی برای عروس و داماد بسیار هیجان انگیز و خوشحال کننده است ولی در کشور کنگو، عروس و داماد اجازه ندارند خوشحال به نظر برسند و حتی لبخند زدن برای آنها مجاز نیست! و اگر در عروسی بخندند نشانه این است که آنها درباره ازدواج، جدی نیستند!

چین : تیراندازی داماد به سمت عروس خانم!

"نشان کردن دختر" در فرهنگ عامه ما وجود دارد و یک اصطلاح است اما ظاهرا چشم بادامی ها این اصطلاح را در عمل انجام می دهند! در بخش هایی از چین، رسم است که داماد، عروس را با تیر و کمان (تیر بدون سر) هدف قرار میدهد و این کار نشانه تداوم عشق آنها در آینده است.

فیجی : دندان با ارزش

اگر راهتان به فیجی افتاد و خواستید همانجا همسر آینده خود را انتخاب کنید بهتر است برای دادن هدیه ای عجیب آماده شوید! در فیجی رسم است وقتی پسری به خواستگاری دختر می رود باید یک دندان وال به عنوان هدیه به پدر دختر بدهد تا او با ازدواج آنها موافقت کند. احتمالا در گذشته این کار نشان دهنده شجاعت مرد بوده است.

17 رسم جالب و عجیب از مراسمات عروسی در سراسر دنیا

آلمان : شکستن ظروف عروسی

عروس و دامادهای آلمانی باید برای یک نظافت کاری حسابی بعد از عروسی آماده باشند چرا که مهمان ها برای دور کردن ارواح پلید، ظرف های مهمانی تالار عروسی یا جایی دیگری که مهمانی در آن برگزاری می شود را می شکنند. این کار باعث می شود عروس و داماد، همکاری با یکدیگر را یاد بگیرند و برای مقابله با سختی ها و مشکلات زندگی آماده تر شوند.

فرانسه : فرش از جنس انسان!

جزایر مارکز فرانسه در مراسمات عروسی رسمی وجود دارد که به آن "فرش انسانی" گفته می شود! طبق این رسم، در پایان مراسم عروسی، میهمانان روی زمین بصورت خطی دراز می کشند و عروس و داماد از روی آنها رد می شوند.

17 رسم جالب و عجیب از مراسمات عروسی در سراسر دنیا

سوئد : فستیوال روبوسی

سوئدی ها را مردمانی عاشق پیشه و خوشحال می نامند که رسومات بسیار جالبی هم دارند. یکی از رسم های آنها این است که هر بار که عروس مراسم را ترک می کند تمام خانم های مجرد مهمانی به صف می شوند تا با داماد روبوسی کنند! البته زمانی که داماد مراسم را ترک می کند اتفاقی مشابه برای عروس خانم هم می افتد.

استرالیا : کاسه ای برای اتحاد و یکی شدن

مراسمات عروسی در استرالیا رسم های جالبی دارند. اگر دیدید یک کانگورو حلقه عروسی را حمل می کند زیا تعجب نکنید چون اتفاقات این چنینی در استرالیا طبیعی است. البته یکی از رسم های زیبایی که دارند این است که دوستان عروس و داماد هر کدام یک سنگ تزئینی به همراه خود می آورند و در انتهای مراسم آنها را در کاسه ای شیشه ای میگذارند و عروس داماد آنها را به عنوان یادگاری نگه می دارند تا همیشه به یاد داشته باشند چه کسانی در بهترین لحظات آنها سهیم بوده اند.

یونان : یک اصلاح بوسیله بهترین دوست

آقایان ایرانی معمولا به حالت ریش و موهای خود اهمیت زیادی میدهند و گاها برای اصلاح قبل از عروسی، هزینه های زیادی انجام می دهند اما در یونان این اصلاح بسیار کم هزینه است! آنها رسم دارند بهترین دوست داماد، صورت داماد را با تیغ می تراشد و بعد از آن او برای دست بوسی به خدمت مادرخانم میرود. مادر خانم هم به داماد عسل و بادام میخوراند.

17 رسم جالب و عجیب از مراسمات عروسی در سراسر دنیا

گواتمالا : آزادی مطلق برای خانواده داماد

در مراسمات عروسی گواتمالا، رسم دارند که خانواده داماد می تواند هر کاری که خواستند انجام دهند و هر چیزی را بشکنند. همچنین برای احترام به آنها، خانواده عروس وظیفه دارند به پیشواز آنها بروند و یک ظرف سرامیکی را جلوی پای آنها بشکنند.

کنیا : تف کردن بر روی لباس عروس خانم

خانم ها برای انتخاب لباس عروس زیبا و متناسب با فرم بدن اهمیت بسیار زیادی قائل هستند اما در کنیا رسم دارند پدر عروس، بر روی لباس عروس تف کند! احتمالا این کار برای دختری که خانه پدری خود را ترک می کند چندان خوشایند نیست و هدف از انجام این کار آن است که دختر به شوهر خود تکیه کند و به دنبال حمایت شدن از سمت خانواده نباشد.

17 رسم جالب و عجیب از مراسمات عروسی در سراسر دنیا

هند : کش رفتن کفش های داماد

داماد های هندی باید خوب حواسشان به کفش هایشان باشد چرا که هندی ها رسم دارند که خواهر و اقوام عروس میتوانند با دزدیدن کفش های او از او در ازای پس دادن کفش ها باج بگیرند!البته رسمی مشابه در فرهنگ ما هم وجود دارد که در آن، داماد باید برای گرفتن چاقوی کیک، به کسی که رقص چاقو را انجام میدهد باج بدهد.

جمهوری چک : نوزاد برای تداوم نسل

در جمهوری چک رسم دارند که نوزاد شیرخواره را روی تخت خواب عروس و داماد قرار میدهند تا برای آنها دعای تداوم نسل کرده باشند. بعد از پایان عروسی هم روس سر عروس و داماد، برنج، نخود یا عدس می پاشند که آن هم نوعی آرزوی باروری و بچه دار شدن برای عروس و داماد است.

کوبا : هزینه ی رقص با عروس خانم

در کوبا کسانی که دوست دارند همراه با عروس خانم برقصند باید پول به لباس او سنجاق کنند تا در تامین هزینه های زندگی مشترک زوجین کمک کرده باشند.

روسیه : ادای احترام به قهرمانان

در روسیه رسم دارند عروس و داماد، در روز ازدواج خود بر مزار یکی از سربازان گمنام که در جنگ کشته شده حاضر میشوند و عکس یادگاری می گیرند. بعد از مراسم هم گل هایی را به نشانه احترام بر روی مزار قهرمانان خود می گذارند.

چین : باج گیری اینبار توسط دوستان عروس

چین کشوری با بیش از 1.3 میلیارد نفر جمعیت، گنجینه ای از فرهنگ های و اقوام مختلف را در خود جای داده است. در قسمت هایی از چین، دوستان عروس می توانند صبح روز عروسی را برای داماد و دوستان او تبدیل به چالش بزرگی کنند. آنها مجموعه ای از بازی ها و چالش ها را برای آنها در نظر می گیرند و اگر داماد نتواند از پس این چالش ها بر بیاید باید به آنها پاکتی پر از پول بدهد.

17 رسم جالب و عجیب از مراسمات عروسی در سراسر دنیا

فیلیپین : رها کردن کبوتر

فیلیپینی ها برای نشان دادن علاقه و عشق به موجودات زنده و هماهنگی زندگی با طبیعت، رسم دارد دو کبوتر سفید، نر و ماده را بعد از مراسم عروسی رها می کنند تا آنها هم در آزادی باهم زندگی کنند.

در این مقاله چند نمونه از رسومات برگزاری مراسم عروسی در کشورهای مختلف را بررسی کردیم. رسوماتی که از گذشتگان به ما رسیده اند اغلب دارای معنا و مفاهیم ارزشمندی هستند که حفظ کردن آنها باعث انتقال این ارزش ها به نسل های آینده خواهد شد.

:
:
:
آخرین اخبار