تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۰۱۰۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برچیدن یک مدرسه چادری در دزفول
 سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به تهیه یک کانکس برای دانش آموزان منطقه سبیلی دزفول که پیش از این در چادر آموزش می‌دیدند، گفت: در مناطق عشایری دزفول نزدیک به ۴۳ مدرسه چادری داریم که از این تعداد ۲۰ مدرسه قابلیت تغییر به مدارس کانکسی و یا ساخت مدرسه دارند.

مرادعلی سعیدی‌پور  اظهار کرد: آموزش و پرورش عشایر خوزستان در منطقه عشایری دزفول دارای بیش از هزار دانش آموز است که در ۷۳ مدرسه توسط ۱۰۰ معلم رسمی و حق التدریس در حال آموزش دیدن هستند.

وی ادامه داد: در دزفول نزدیک به ۴۳ مدرسه چادری داریم که از این تعداد ۲۰ مدرسه قابلیت این را دارند که به کانکسی تغییر و یا ساخته شوند و ۲۳ مدرسه دیگر به علت صعب العبور بودن، نبود جاده و یا دائم الکوچ بودن عشایر منطقه حتما باید چادری باشند.

سرپرست آموزش و پرورش عشایری خوزستان افزود: خیرین مدرسه‌ساز در سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به عشایر داشته‌اند و مدارس زیادی را ساخته و یا کانکس‌هایی را برای مدارس تهیه کرده‌اند و مدرسه ایران نیز یکی از همین مدارس است.

سعیدی‌پور با قدردانی از تمام خیران مدرسه‌ساز عشایری تصریح کرد: آقای تاج‌فر خیر گرانقدری است که خارج از استان زندگی می‌کند اما قلبش همراه دانش آموزان عشایر می‌تپد و با دیدن دانش آموزان مدرسه ایران در منطقه سبیلی دزفول در چادر به سرعت اقدام به تهیه یک دستگاه کانکس استاندارد برای آن‌ها کرد و در محل مدرسه مستقر شد.

وی بیان کرد: مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان نگاه ویژه‌ای به ساخت و ساز مدارس عشایری دارد و با همکاری ایشان به زودی تحول بزرگی در مدارس عشایری صورت خواهد گرفت اما از آنجایی که باید تمام استان را پوشش دهد و همچنین ازدیاد مدارس عشایری، علاوه بر ایشان نیازمند حضور خیرین دیگری نیز هستیم.

سعیدی‌پور در پایان گفت: مدارس عشایری به گونه‌ای است که گاه می‌توان با مبلغ ناچیزی در مدرسه سازی به طور مثال ۵ میلیون تومان یک کانکس و سرپناه ایمن برای دانش آموزان ایجاد کرد لذا از همه خیرین درخواست کمک داریم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار