تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۰۱۰۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهدای جهیزیه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  ۳۰ جهیزیه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور فرمانده سپاه ولیعصر(عج)  خوزستان و جمعی از مسوولان محلی شامگاه جمعه به نوعروسان شهرستان خرمشهر اهدا شد.

 فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در حاشیه آیین اهدای جهیزیه به نوعروسان خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت:این جهیزیه‌ها به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان به نوعروسان این شهرستان اهدا شد.

سردار پاسدار حسن شاهوارپور اظهار داشت:امروز بعد از سالها پس از عملیات آزادسازی خرمشهر این شهرستان همچنان مقاوم و استوار مسیر زندگی و نشاط را طی می‌کند و امید است جوانان این خطه به برکت خون پاک شهدا زندگی خوبی داشته باشند.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه ما هر چه داریم از شهدای هشت سال دفاع مقدس است، گفت: شهدای والا مقام مایه عزت و سربلندی کشور هستند لذا امید است امروز این عزیزانی که این جهیزیه را تحویل می‌گیرند نسل جوانی را پرورش بدهندکه بتوانند جا پای شهدای عزیز بگذارند و از کیان نظام جمهوری اسلامی و عزت ما همچنان در سنگرهای مختلف به ویژه در خرمشهر قهرمان دفاع کنند.

  سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت،ایثار و پیروزی نام گذاری شده است.
آزادسازی خرمشهر که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با ایثار، عشق، جانبازی و به کارگیری پیچیده ترین فنون نظامی حاصل شد، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس شناخته شده و از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود.
عملیات بیت‌المقدس که بعدها به نام فتح خرمشهر معروف شد، در جبهه‌ای به طول ۱۷۰ کیلومتر و به وسعت ۶ هزار کیلومتر مربع اجرا شد.
این عملیات سرنوشت جنگ عراق علیه ایران را رقم زد و نقشی راهبردی و تاریخی در مسیر پیروزی ایران و تقویت روحیه ایستادگی بین رزمندگان و آحاد ملت ایران ایفا کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار