تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۰۱۰۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطر غافلگیر کننده ای که سنگ نمای ساختمان دارد/ پیچ و رولپلاک نما
 شاید زمانی که درهنگام عبور از مسیرهایی هستید که نمای ساختمان در حریم پیاد رو می باشد هیچ وقت به نمای ساختمان سنگی و اینکه ممکن است سنگی سقوط کند فکر نکرده باشید.البته برای ساختمان های چند طبقه ای که دارای چندین خانواده می باشند و دارای حیاط می باشند نیز این موضوع صادق هست.خوب البته این کاملا منطقی است که عابر پیاده فکر نکند.خوب این مقاله برای کسانی است که دارای ساختمانی با نمای سنگی می باشند و متوجه شده اند که سنگ ها لق شده اند و یا سنگی ریزش کرده و برای حفظ سلامت خود و مردم باید شروع به مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان کنند.حال قصد داریم در این مقاله شما را با تنها راه مقاوم سازی و ترمیم سنگ نما یعنی پیچ و رولپلاک نما آشنا می کنیم.

خطر غافلگیر کننده ای که سنگ نمای ساختمان دارد/ پیچ و رولپلاک نما

پیچ و رولپلاک نما بدون داربست و با روش دسترسی با طناب

نحوه مقاوم سازی سنگ نما با استفاده از پیچ و رولپلاک می باشد.از مهمترین نکاتی که برای مقاوم سازی نما با پیچ و رولپلاک باید بدانیم موارد زیر می باشد.برای آگاهی از جزئیات بیشتر می توانید لینک خدمات کار در ارتفاع را کلیک کنید.

اولین نکته وجود یک مجری پیچ و رولپلاک نما مطمئن می باشد.

باید از پیچ با کیفیت استفاده شود.در تیتر بعدی این موضوع را بیشتر برسی می کنیم.

استفاده کردن از دریل و مته مناسب متناسب با شرایط سنگ نما.

قطر سوراخ کاری مناسب.

استفاده از پیچ 6 سانتی برای سنگ های تا ضخامت دو سانتی متر.

استفاده از پیچ 8 سانتی برای سنگ های با ضخامت بیشتر از دو سانت.

استفاده از پیچ 6 سانت به همراه واشر برای سرامیک پاسیو.

استفاده از تعداد پیچ کافی در سنگ.نه زیاد باشد و نه کم.

از قسمت های ترک خورده، دارای رگه و شیار شروع به پیچ نشود.

برای سفت کردن نهایی پیچ نباید از چکش استفاده شود.باید از دریل پیچ استفاده شود.

خزینه کردن سنگ با رعایت قوانین انجام شود.

و دیگر نکات اجرایی که باید رعایت شود تا بتوانیم به خوبی مقاوم سازی سنگ نما را اجرا کنیم.

خطر غافلگیر کننده ای که سنگ نمای ساختمان دارد/ پیچ و رولپلاک نما

از چه پیچ هایی برای مقاوم سازی نمای ساختمان استفاده می شود؟

قبل از اینکه در باره پیچ ها توضیح دهیم باید بگوییم که شرکت آریا سازه ارتفاع البرز مجری کلیه خدمات کار در ارتفاع با روش دسترسی با طناب و بدون داربست می باشد.همچنین پیچ و رولپلاک نما در کرج ، تهران و سایر استان ها را نیز اجرا می کند.

برای پیچ و رولپلاک نما معمولا از سه پیچ پر مصرف استفاده می شود.هرکدام از این پیچ ها دارای ویژگی خاص خود می باشند که توضیح این پیچ ها به صورت زیر است.

پیج های استیل: پیچ هایی بسیار عالی هستند که زنگ زدگی و خوردگی آن ها بسیار پایین است.این پیچ ها بهترین پیچ برای نمای ساختمان می باشند.البته باید بگوییم که قیمت بسیار بالایی دارند و معمولا در پروژه هایی انجام می شود که کارفرما استطاعت مالی خوبی داشته باشد.

پیچ های فولادی: این پیچ ها نیز پیچ های خوبی هستند.زیرا دوام و پایداری خوبی در برابر رطوبت دارند.ساخته شده از فولاد درجه یک می باشند و قیمت مناسبی دارند.البته قیمت این پیچ ها نیز بالا می باشد اما نه به اندازه پیچ های استیل.این پیچ ها بهترین گزینه برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می باشند.البته شما می توانید از کسی که پیچ می فروشد و با این پیچ ها آشنا است مشاوره بگیرید.

پیچ های گالوانیزه طلایی رنگ: این پیچ ها در مقایسه با دو پیچ دیگر چنگی به دل نمی زد.این پیچ ها دارای قیمت بسیار پایین تری نسبت به دو پیچ دیگر است و باعث می شود تعدادی از پیمانکاران برای اینکه پروژه ها را بگیرند و قیمت ارزان به کارفرما اعلام کنند از این پیچ ها استفاده می کنند.استفاده از این پیچ ها توصیه نمی شود.

دلیل سقوط و ریزش سنگ چیست؟

اگر بخواهیم درباره علت ریزش سنگ ها صحبت کنیم می توانیم به موارد اجرایی بنایی اشاره کنیم.این موارد را در اینجا به صورت زیر برای شما توضیح داده ایم.

داشتن یک سنگ خوب برای نمای ساختمان می تواند تاثیر خوبی داشته باشد به طور کلی سنگ تراورتن به دلیل داشتن حفره های طبیعی در پشت سنگ و ... از بهترین سنگ ها می باشد.پیشنهاد می شود از این سنگ برای نمای ساختمان استفاده شود.

اسکوپ نکردن سنگ، دوغاب نامناسب، دوغاب ریزی نامناسب و بنایی نامناسب نیز از دیگر عوامل سقوط سنگ می باشد.

خیلی از مجریان سنگ کاری از نخاله به جای دوغاب استفاده می کنند.این یک اشتباه فاحش است.

نباید برای تسریع در کار از سیمان خشک بر روی دوغاب استفاده کرد.

سعی شود در هوای سرد سنگ کاری نما انجام نشود.

از ماسه شسته برای سنگ کاری نما استفاده کنیم.

و رعایت کلی اجرای سنگ کاری توسط مجریان سنگ کاری نما.

:
:
:
آخرین اخبار