تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۰۱۰۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبود تعامل بین بخشی در خوزستان ریشه‌کنی کرونا را به تاخیر می‌اندازد
 نماینده وزیر بهداشت در امور اجرائی کرونا در خوزستان گفت: در صورت تقویت نکردن تعامل بین بخشی، روند درمان و ریشه‌کنی کرونا در استان به تاخیر می‌افتد.

به گزارش  دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر علیرضا افشار در نشستی با هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و روسای دانشکده های علوم پزشکی شهرستانهای آِبادان، دزفول، بهبهان و شوشتر در محل سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: آنچه که در طول این یک هفته حضور در خوزستان شاهد بودم، تلاش شبانه روزی مسوولان و رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  و در کنار آن سایر دانشکده های علوم پزشکی استان است.
وی ادامه داد: کادر درمان خوزستان بیش از توان خود وقت گذاشتند تا کمترین تلفات در استان را شاهد باشیم، که حاصل این تلاش ها کاهش شاخص مرگ و میر نسبت به معدل های کشوری است. 

افشار افزود: در عین حال باید ناوگان بهداشتی و درمانی استان را تقویت کرد و  سایر دستگاه های اجرائی به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند و با تعامل بین بخشی فعالتر در مورد فاصله گذاری هوشمند و وظایف اجتماعی نهایت همکاری صورت گیرد.
نماینده وزیر بهداشت در امور اجرائی کرونا در خوزستان با اشاره به قدمت و فرسودگی ساختارهای فیزیکی بهداشت و درمان استان افزود: اینجانب با امانتداری کامل، مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان را به شخص وزیر بهداشت و مسوولان امر در وزارت بهداشت منتقل می کنم تا نگرشها به استان تعدیل و برنامه مدونی برای کمک به ناوگان های  بهداشتی درمانی استان تدوین شود.

افزایش آمار ابتلا به کرونا در ۲ هفته اخیر در خوزستان باعث شد شورای تامین استان در ۲ مرحله از تاریخ ۲۲ تا ۲۹ اردیبهشت ماه و یکم تا پنجم خرداد ماه ادارات و بازار را در استان تعطیل اعلام کند.

مدارس خوزستان نیز برخلاف استان های دیگر در تاریخ ۲۷ اردیبهشت بازگشایی نشد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار