تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۲۰۱۱۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراحل ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص به زبان ساده
 برای  درک بهتر از تغییرات در شرکت مراحل ثبت تغییرات را به صورت خلاصه وار بیان می کنیم :

جهت تغییر موضوع فعالیت ،آندسته از شرکت هایی که برای ثبت تغییرات موضوع فعالیت به مجوز نیاز دارند ، بایستی ابتدا با مراجعه به مراجع ذیصلاح مجوزهای لازمه را کسب کرده سپس اقدام به ثبت تغییرات در سامانه اداره ثبت کنند .

مراحل ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص به زبان ساده

اشخاص جهت تغییرات در موضوع فعالیت شرکت باید با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکتها ، مراحل ثبت تغییرات شرکت را انجام دهند و کد پیگیری خود را دریافت نمایند .

تمامی اصل مدارک و مستندات لازم باید از طریق پست به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری محل اقامتگاه قانونی شرکت مورد تقاضا ارسال شود .

اداره ثبت شرکت ها مدارک و مستندات متقاضی با فایل الکترونیکی مربوط را مورد مطابقت قرار می دهد تا از صحت مدارک اطمینان حاصل کند.

پیش نویس تاسیس احراز هویت و اخذ امضای متقاضی ثبت در صورت انطباق مورد تقاضا با قوانین و مقررات باید تنظیم شود.

اگر تغییرات درخواست داده شده خلاف قانون باشد و یا در مدارک و مستندات تهیه شده نقص یا کم کاستی مشاهده شود اداره ثبت شرکت ها به فرد متقاضی اطلاع خواهد داد و متقاضی به مدت 30 روزفرصت دارد تا تمامی مشکلات پیش رو را برطرف نماید . اگر فرد متقاضی در طول مدت یک ماه نتواند نواقص و مشکلات اطلاع داده شده را برطرف کند مدارک و مستندات ارسالی به اداره ثبت از طریق پست برگردانده می شود و فرد باید از ابتدا اطلاعات مورد نیاز را ابتدا به سامانه وارد کرده و کد پیگیری را دریافت کند .

همچنین برای ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری ای که در گذشته در اداره ثبت خارج از مرکز استان به ثبت رسیدند،ابتدا اداره ثبت شرکت های مراکز استانها پرونده شرکت مربوطه را از مراجع ثبت کننده میگیرو و سپس مراحل ثبت تغییرات را در پرونده انجام می دهد . این پرونده باید در مدت یک هفته از طرف اداره ثبت شهرستان ثبت کننده به مرجع ثبت شرکتهای مرکز استان بفرستد . البته قبل از ارسال پرونده مورد نظر باید شماره گذاری شود .

پس از ارسال پرونده به اداره ثبت شرکت های استان ،این اداره ابتدا باید پرونده مورد نظر رااز نظر داده راستی آزمایی کرده تا از صحت آن اطلاع پیدا کند ،پس از آن به اسکن داده ها اقدام نماید .

در گام بعدی نام اشخاص حقوقی مورد تقاضای ثبت تغییرات ،توسط اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مرکز استان با رعایت مقررات بررسی شده و نورد تایید قرار می گیرد .

بعد از آنکه تقاضاهای ثبت تغییرات مورد بررسی و تایید کارشناسان اداره ثبت شرکت هاومراکز غیر تجاری مرکز استان قرار گرفت ،اقدامات زیر باید انجام شود .

در ابتدا پیش نویسی از سند ثبت تغییرات شخص حقوقی در سامانه اداره ثبت شرکت ها تهیه می شود وجزئیات این پیش نویس به صورت الکترونیک به شخص متقاضی اطلاع رسانی می شود .

پس از ارسال الکترونیک پیش نویس سند به فرد متقاضی و آگاهی وی از مفاد آن ، متقاضی جهت پرداخت حقوق دولتی و امضای نسخه چاپی آن به اداره ثبت شرکتها مراجعه می نماید.

اداره ثبت شرکتها ابتدا موظف است هویت فرد متقاضی را شناسایی کرده و از وصول حقوق دولتی اطمینان حاصل نماید ،پس از آن دو نسخه از سند نهایی را چاپ کرده و فرد متقاضی آن را امضا کند در نهایت سند در دفتر الکترونیک مربوط در سامانه ثبت می شود و یک نسخه از سند به فرد متقاضی داده می شود .

اگرمحل زندگی فرد متقاضی مرکز استان نباشد و در شهرستانی دیگر زندگی کند ،اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری مرکز استان،موظف است تا پیش‌نویس سند نهایی رابرای اطمینان از هویت فرد و گرفتن امضا از طریق سامانه به اداره ثبت شهرستان محل زندگی فرد ارسال نماید و فرد متقاضی را نیز با ارسال پیامک در جریان امور قرار دهد. ادارثبت شهرستان محل اقامت نیز پس از اهراز هویت و گرفتن امضا از شخص نسخه اسکن شده سند را به اداره ثبت مرکز استان ارسال می نمایدو یک نسخه از سند امضا شده را نیز به متقاضی تحویل می دهد.

در مرحله آخر از ثبت تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری ،علاوه بر ثبت سند در سامانه الحاق اسکن سند امضا شده نیز اضافه می گردد. این مرحله توسط اداره ثبت شرکتها در مرکز استان انجام خواهد شد.

زمانی که تمامی مراحل ثبت سند تغییرات در شرکت و موسسات غیر تجاری به پایان رسید ،و پس از برقراری ارتباط با روزنامه رسمی از طریق ایجاد زیرساخت ها و ارتباط سیستمی ، نسخه ای از سند الکترونیکی ثبت شده آگهی ثبتی را از طریق سامانه به روزنامه رسمی ارسال می شود.

برای پیگیری مراحل انتشار آگهی در روزنامه رسمی فرد متقاضی می تواند از طریق درگاه اختصاصی روزنامه رسمی و با استفاده از کد رهگیری بالای آگهی اقدام نماید .فقط اول باید هزینه های مربوط به انتشار در روزنامه رسمی را بپردازد .7 روز پس از ثبت ، روزنامه رسمی آگهی را منتشر کرده و به اطلاع مردم می رساند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت شرکت سهامی خاص و پلمپ دفاتر و هر تغیرات دیگر می توانید با مشاورین ما در موسسه ذهن ناب تماس بگیرید .

آدرس :

تهران میرداماد کاووسیه بعد از کوچه نور به سمت ولی عصر (روبه روی آزمایشگاه مسعود) پلاک ۳۴۹ طبقه ۱۲ واحد شمالی

شماره تماس :

09122938218

:
:
:
آخرین اخبار