تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۱۱۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکلی در تامین شکر درخوزستان وجود ندارد
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: وضعیت خوزستان در تامین شکر مورد نیاز مصارف خانگی و صنف و صنعت مناسب است و با توافقی که با شرکت های نیشکر استان انجام گرفته در این بخش مشکلی وجود ندارد.

امیرحسین نظری بیان کرد: سه هزار و  ۴۵ تن شکر تنظیم بازار برای مصارف خانگی از سوی وزارت صمت به استان اختصاص یافت که ۲ هزار و ۸۰۰ تن از این میزان برای بسته بندی و توزیع در بازار آماده شده است.

وی گفت: در تامین شکر مصارف خانگی با هیچ مشکلی مواجه نیستیم و قیمت هر کیلوگرم شکر نیز بر اساس نرخ تنظیم بازار ۵۹ هزار ریال است.

نظری با اشاره به اینکه باید استفاده از شکر بسته بندی در بازار و مصارف خانگی دائمی شود ادامه داد: با بسته بندی شکر از هدررفت آن جلوگیری خواهد شد و به لحاظ بهداشتی نیز بسته بندی شکربسیار مناسب تر است.

رییس سازمان صمت استان بیان کرد: فروش فله شکر نه تنها باعث هدررفت شکر می شود بلکه از لحاظ بهداشتی نیز مورد تایید نیست.

وی همچنین در خصوص تامین شکر صنف و صنعت ادامه داد: شکر صنف و صنعت باید از طریق شکرهای تامین شده با ارز نیمایی تهیه شوند و تعدادی از شرکت های نیشکر خوزستان برای تامین شکر در این بخش اعلام آمادگی کردند که بر اساس نرخ تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده شکرمورد نیاز صنف و صنعت خوزستان را تامین کنند. ( شکر صنف و صنعت برای مصارف اصناف مثل شیرینی پزی ها و یا مصارف صنعتی مثل کارخانجات استفاده می شود).

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هفت شرکت تابعه شامل دعبل خزاعی ، امیرکبیر ، حکیم فارابی ، سلمان فارسی ، دهخدا ، امام خمینی (ره) و میرزا کوچک خان در خوزستان کار تولید شکر را بر عهده دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار