تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۰۱۱۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر بهداشت:
بیمارستان‌های خوزستان از آمادگی بالایی برای مقابله با کرونا برخوردارند
 قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان‌های خوزستان آمادگی خوبی از نظر رسیدگی به بیماران و وضعیت فعلی را دارا هستند.

دکتر ایرج حریرچی یکشنبه در جمع خبرنگاران در استانداری خوزستان اظهار داشت: شاید روند شیوع کرونا نسبت به چند هفته گذشته در خوزستان افزایشی هست ولی هنوز مقدار کمی از متوسط کشوری بیشتر است.

وی افزود: در کل کشور روند نزولی قابل توجهی در میزان بستری و در آمار  مرگ و میر داریم، بعضی از استان ها از جمله استان خوزستان به دلیل این که دوره اپیدمی آن‌ها دیرتر شروع شده روند آن‌ها افزایشی است هر چند روند افزایشی در خوزستان قابل توجه بوده ولی با اقدامات مناسبی که در استان انجام  شده این روند کنترل شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: تعداد افرادی که از یک نفر مبتلا می‌شوند به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرده ولی هنوز این رقم بالاست و فکر می‌کنیم افزایش نسبی در چندین روز آینده در استان خواهد بود لذا توصیه ما همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسایل بهداشت فردی تا حداکثر امکان با حداقل تاثیر بر معیشت مردم است.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که دانشگاه علوم پزشکی در دست انجام دارد افزایش تست و کشف موارد در مرحله اولیه بیماری و جداسازی این افراد است.

حریرچی تاکید کرد: با وجود این که میدانیم مردم  چند ماه است در سختی قرار دارند و میزان ارتباطات خانوادگی آن‌ها کم شده و معیشت تعداد قابل توجهی نیز تحت تاثیر قرار گرفته است اما از مردم خواهش میکنم ارتباطات خانوادگی و قومی که تاثیری اقتصادی ندارند مثل مراسم عزا، ازدواج، دید و بازدید را به صفر برسانند تا مقامات سیاسی استان بتوانند بازگشایی فعالیتهای اقتصادی را که برای معیشت مردم لازم است به حداکثر برسانند.

 به گزارش ایرنا ویروس کرونا در بیش از ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا در خوزستان، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضروری از ۲۲ تا ۲۹ اردیبشهت ماه در شهرستان های با وضعیت قرمز تعطیل اعلام شدند و مجدد از یکم تا پنجم خردادماه ادارات، شرکت ها، سازمان ها، دستگاههای اجرایی و بانک ها و اصناف تعطیل شدند.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار