تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۰۱۱۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع یک میلیون ماسک رایگان در بازارچه های محلی اهواز
 جانشین قرارگاه جهادی شفا و معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: باتوجه به لزوم پیشگیری از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا بخصوص در بازارچه های محلی، طرح توزیع یک میلیون ماسک و ارایه خدمات آموزشی به مردم جهت رعایت نکات بهداشتی در مناطق مختلف اهواز آغاز شد .

سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی با اشاره به توزیع یک میلیون ماسک در بازارهای محلی اهواز اظهار داشت: پس از جلسات مستمری که با حضور مسوولان ستاد مرکزی مقابله با کرونا، استانداری خوزستان و بسیج جامعه پزشکی استان برگزار شد، پیشنهاد توزیع ماسک به صورت رایگان در بازارچه های محلی شهرستان اهواز مطرح و از سوی استاندار و مسوولان معاونت بهداشت و درمان مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح علاوه بر توزیع یک میلیون ماسک رایگان میان فروشندگان و مردم، آموزش های لازم نیز به منظور استفاده از مواد بهداشتی، ماسک و دستکش توسط تیم‌های جامعه پزشکی ارایه می شود .

جانشین قرارگاه جهادی شفا و معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته و با توجه به تعداد تیم‌های تعیین شده، توزیع روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک در سطح مناطق هدف پیش بینی شده‌ است.

توزیع روزانه ۲۵ هزار ماسک در بازارچه های محلی 

وی بیان کرد : توزیع ماسک رایگان و خدمات آموزشی از روز یکشنبه توسط ۱۲۰ نفر در قالب ۴۰ تیم سه نفره در سطح بازارچه های حصیرآباد، منبع آب، آسیاباد، عامری، ملاشیه، کوی علوی ، بازار کیان، آخر آسفالت، بازارچه صدف و لشکر آباد آغاز شده و تاکنون ۲۵ هزار ماسک در نخسین روز بین مردم و فروشندگان توزیع شده است.

سرهنگ حاجتی گفت: با وجود هشدارهای مکرر مسوولان وزارت بهداشت هنوز تعدادی از مردم خطرات ناشی از ویروس کرونا را جدی نگرفته اند و حداقل موارد بهداشتی را نیز رعایت  نمی کنند ؛ امید است با اجرای این طرح که در روز نخست با استقبال گسترده مردم مواجه شد  بتوانیم زمینه را برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر مردم و بخصوص فروشندگان از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده، فراهم سازیم.

عدم رعایت نکات بهداشتی دلیل سیر صعودی ابتلای ویروس

وی تصریح کرد: در این طرح بسیج جامعه پزشکی ، مهندسان ، پاسداران و جامعه روحانیت در قالب ۴۰ تیم برای خدمت به مردم و کاهش ابتلای آن ها به ویروس کرونا، فعالیت می کنند.

جانشین قرارگاه جهادی شفا و معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: شرکت فولاد خوزستان ، پتروشیمی ها ، شرکت نفت و استانداری در کنار مجموعه قرارگاه جهادی شفا و بسیج جامعه مهندسان برای اجرای هرچه بهتر این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

وی اظهار داشت : در روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا در سطح استان به خصوص کلانشهر اهواز تا اندازه ای افزایش یافته و تا زمانی که مردم نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، سیر صعودی ابتلا به این ویروس کاهش پیدا نمی کند .

شکست کرونا با همکاری و همدلی مردم و مسوولان

سرهنگ پاسدار حاجتی یادآور شد : شکست ویروس کرونا نیازمند همدلی و همکاری تمامی مردم با مجموعه معاونت بهداشت و درمان و ارگان های خدمت رسان در این زمینه است و اگر این اتحاد ایجاد نشود، نمی توانیم به شرایط عادی بازگردیم.

در روزهای اخیر باتوجه به فرا رسیدن عید سعید فطر تعدادی از بازارچه های محلی اهواز بخصوص بازار کیان و حصیرآباد شاهد ازدحام بالای شهروندان بود که به رغم توصیه های مسوولان معاونت بهداشت و درمان تنها درصد پایینی از مردم در این بازارچه ها نکات بهداشتی را رعایت می کنند که همین امر خطر شیوع ویروس کرونا را نسبت به گذشته بیشتر کرده است.

ویروس کرونا در بیش از ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا در خوزستان، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضروری از ۲۲ تا ۲۹ اردیبشهت ماه در شهرستان های با وضعیت قرمز تعطیل اعلام شدند و مجدد از یکم تا پنجم خردادماه ادارات، شرکت ها، سازمان ها، دستگاههای اجرایی و بانک ها و اصناف تعطیل شد.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا روز یکشنبه ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۸ نفر، جان باختگان کرونا در کشور به  هفت هزار ۴۱۷ نفر رسید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار