تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۰۱۲۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه اندازی ششمین آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در استان خوزستان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از راه اندازی ششمین آزمایشگاه تشخیص کرونا در خوزستان خبر داد.
 علی احسانپور سخنگو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص وضعیت بیمارستان‌های استان خوزستان گفت: حدود یکهزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است و بر اساس اطلاعات ۱۰۸ تخت برای دزفول اختصاص داده شده و به دانشگاه جندی شاپور نیز ۶۵۳ تخت بیمارستانی تعلق یافته است.

او با بیان اینکه شهرستان ماهشهر جز مجموعه اهواز است، در مورد آمار تخت‌های خالی بیماران کرونایی بیان کرد: آمار در این زمینه لحظه‌ای در حال تغییر است. بیماران کرونایی هنگام مراجعه ۲ حالت دارند، بیمارانی که نیاز به بستری شدن دارند و آن‌هایی که باید به قرنطینه خانگی بروند. دسته دوم افرادی هستند که با بیماران کرونایی در ارتباط بودند.

احسان پور افزود: کارکنان بهداشت مرتبا با افراد در قرنطینه خانگی در ارتباط هستند، وضعیت آنان پایش می‌شود و در صورت نیاز برای مراجعه به بیمارستان از طریق واحد اورژانس به بیمارستان انتقال می‌یابند. بیماران حداقل روزانه ۲ بار ویزیت می‌شوند.

سخنگو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: طی روز ممکن است در ساعاتی تخت خالی وجود داشته باشد و در مدت زمانی نیز تخت خالی نباشد. بیماران مدام در حال ترخیص و بستری شدن هستند.

این مقام مسئول در مورد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا تصریح کرد: پس از تشخیص اولین بیمار کرونایی در خوزستان، نمونه‌ها را برای آزمایشگاه به پاستور تهران ارسال کردیم و پس از ۴۸ ساعت اولین آزمایشگاه در استان راه اندازی شد. بعد از آنکه میزان نیاز ما بیشتر شد، آزمایشگاه شماره ۲ در بیمارستان شفا نیز راه اندازی گشت.

علی احسان پور اذعان داشت: پس از ارایه طرح فاصله گذاری هوشمند آزمایشگاه شماره ۳ را راه اندازی کردیم که تجهیزات آن بیشتر بود، ضمن آنکه ظرفیت‌های ۲ آزمایشگاه دیگر را افزایش دادیم؛ به صورتی که روزانه در هر آزمایشگاه تا ۵۰۰ تست انجام می‌شد و تعداد همه تست‌ها به یکهزار و ۵۰۰ رسید که در شرایط خاص می‌توان تعداد را به ۷۰۰ نیز رساند اما یکی از شرایط آن فعالیت بیشتر از سوی کارکنان است.

او ادامه داد: تعداد تست‌ها یکبار به ۲ هزار و ۱۳۰ مورد در این ۳ آزمایشگاه رسید که بیشترین تست انجام شده در سراسر کشور بود و در نوع خود به تایید نماینده وزیر بهداشت بی سابقه بوده است.

بزودی ۲ آزمایشگاه در شوشتر و بهبهان راه اندازی می‌شوند

سخنگو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: ۲ آزمایشگاه نیز در شهرستان ها راه اندازی شد. در دزفول برای انجام تست‌های شهرستان دزفول، شوش و گتوند، همچنین در آبادان آزمایش‌های ۳ شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان انجام می‌شود. ۲ آزمایشگاه دیگر نیز در شهرستان‌های بهبهان و شوشتر در حال تجهیز و راه اندازی است که آزمایشگاه بهبهان در زمان زودتری آماده بهره برداری می‌شود.

احسان پور از دستور آماده سازی چهارمین آزمایشگاه اهواز از سوی ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور خبر داد و ادامه داد: بزودی این آزمایشگاه نیز به بهره برداری می‌رسد و در نتیجه تعداد تست‌های خوزستان به بیش از ۳ هزار تست در روز افزایش می‌یابد که در نتیجه بیمار یابی به صورت گسترده انجام می‌شود. ضمن آنکه یک آزمایشگاه خصوصی برای افرادی که علاقه‌مند به انجام آزمایش در محیط‌های ویژه هستند در حال راه اندازی است هر چند هنوز قطعی نشده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا نسبت به عملکرد علوم پزشکی اهواز در خصوص دیر انجام شدن آزمایش‌ها انتقاد وجود دارد، بیان داشت: در فاصله زمانی ۲۰ اردیبهشت تا ۲۹ اردیبهشت ماه با بار زیادی از آزمایش‌ها مواجه شدیم که در آن زمان آزمایشگاه شماره ۳ راه اندازی نشده بود و باعث ایجاد ناهماهنگی شد اما خیلی زود با انجام «کار‌های جهادی» این مسئله برطرف شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار